Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy? Szkolenie z wystąpień publicznych dla firmy Vimax

Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy? Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w oczach audytorium? Na te pytania odpowiadaliśmy pracownikom firmy Vimax, podczas szkolenia z zakresu wystąpień publicznych i prezentacji. W szkoleniu wzięły udział dwie osoby, przedstawiciele handlowi przedsiębiorstwa.

Firma Vimax jest producentem z branży spożywczej, liderem na rynku bioaromatów i biobarwników. Sprzedaż produktów firmy Vimax, ze względu na ich specyfikę (półprodukty) prowadzona jest w znaczącej części bezpośrednio: na targach branżowych i u klienta. W przypadku takich firm kluczowa dla dobrej sprzedaży jest więc perfekcyjna prezentacja oferty sprzedażowej klientowi przez przedstawiciela handlowego. Z tego właśnie względu firma Vimax postanowiła przeszkolić i wzmocnić umiejętności swoich pracowników z zakresu wystąpień publicznych.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było rozwinięcie wśród uczestników umiejętności z zakresu wystąpień publicznych, w tym w szczególności zaangażowania oraz budowy pozytywnego wizerunku.

Przebieg szkolenia

Uczestnicy podczas szkolenia poznawali i ćwiczyli metody przygotowania oraz prowadzenia prezentacji, w tym m.in.:

  • Techniki prezentacji i autoprezentacji
  • Dobór stylu wystąpienia do mówcy
  • Najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych
  • Budowa wizerunku poza słowami
  • Metody kreowania porozumienia pomiędzy mówcą a audytorium
  • Jak zdobyć słuchaczy, czyli zarządzanie wystąpieniem i emocjami audytorium
  • Zasady postępowania z trudnym audytorium
  • Co myśli klient, gdy nic nie powiedział? Mimika i gesty w prezentacji biznesowej

Większość czasu szkoleniowego poświęciliśmy na pracę z kamerą. Dlaczego? Ponieważ dobre wystąpienie publiczne, to w dużej części prawidłowo prowadzona komunikacja niewerbalna: odpowiednie ułożenie dłoni, modulacja głosu, mimika twarzy. Tych rzeczy nie sposób nauczyć się z podręcznika, konieczne są ćwiczenia praktyczne przed lustrem/z kamerą, najlepiej pod okiem trenera.

Rezultaty szkolenia

Co dało szkolenie naszym uczestnikom? Główne efekty to z pewnością podniesienie umiejętności przemawiania i prezentowania biznesowego, w szczególności modelowanie prezentacji na poziomie niewerbalnym – kwestia postawy, wykorzystania przestrzeni oraz gestykulacji. Były to kwestie, w związku z którymi uczestnicy mieli największą potrzebę doszkolenia.

Serdecznie dziękujemy firmie Vimax za wybór usług naszej firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Zobacz inne nasze relacje ze szkoleń w zakresie wystąpień publicznych i autoprezentacji:

Sztuka prezentacji i wystąpień: szkolenie jeden na jeden

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej

 

Artykuły na blogu, które mogą Cię zainteresować:

Sztuka prezentacji, czyli w jaki sposób przyciągać uwagę?

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Klub dyskusyjny – jak stworzyć mówcę doskonałego?

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.