Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Szkolenie EMKA przeprowadzone w dniach 27-29 marca i 1-2 kwietnia. Przeszkolono 15 osób w pięciu sklepach. Wszystkie placówki to sklepy położone na wsiach. Sklepy charakteryzowały się bogatą gamą asortymentową na bardzo małej powierzchni sprzedażowej, co bezpośrednio wynika z charakterystyki popytu w małych miejscowościach. Klientów jest niewielu, ale mają szerokie potrzeby. Na co dzień sklep taki pełni więc rolę: piekarni, sklepu owocowo-warzywnego, sklepu mięsnego i przemysłowo-kosmetycznego.

Cele szkolenia

Jak estetycznie i przejrzyście rozłożyć towar na mikropowierzchni wiejskich sklepów? Jak wyróżnić produkty wysokomarżowe i zwiększyć sprzedaż dzięki lepiej rozplanowanej ekspozycji towarów? Nauka tych umiejętności była głównym celem szkolenia przeprowadzonego dla sklepów EMKA.

 

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone w formie warsztatów poprzedzonej krótkim wstępem teoretycznym z zakresu EFEKTYWNEJ EKSPOZYCJI TOWARU. Przed rozpoczęciem spotkania każdy z uczestników otrzymał szczegółowy plan szkolenia ze ściśle określonymi planami realizacji.

W trakcie spotkania uczestnicy zdobyli więc umiejętności efektywnej ekspozycji towarów. Zgromadzili wiedzę w zakresie dokonywania podziału na grupy asortymentowe, sprawdzania, czy są w nich produkty impulsowe i jakie mają oddziaływanie na klienta, jakie produkty nie powinny znajdować się obok siebie np. napoje na jednej półce z chemią, a które produkty ułożone sąsiednio będą z kolei zwiększać sprzedaż, np. przekąski słone i napoje.

OGÓLNY ZAKRES SZKOLENIA Z ZAKRESU EKSPOZYCJI TOWARÓW DLA SKLEPÓW EMKA:

  1. Podział na grupy asortymentowe
  2. Komplementarność produktów
  3. Oddziaływanie gorącej i zimniej strefy (górna, dolna część regału, jego boki, oświetlenie, dostęp do produktu)
  4. Oddziaływanie na zachowanie zakupowe klientów poprzez logiczne wyłożenie towaru
  5. Sezonowość i promocje
  6. Estetyka i czystość

W trakcie szkolenia atmosfera była bardzo dobra, każdy z uczestników aktywnie i rzetelnie podszedł do zadania. Byli zadowoleni z rezultatów swojej pracy i wzajemnie oceniali ją bardzo wysoko. Trzeba również podkreślić, że pracownicy sklepów EMKA byli widocznie oddani swoim obowiązkom.

Efekty szkolenia

Każdy ze sklepów przeszedł przebudowę towarową, którą planowali i realizowali uczestnicy szkolenia na podstawie przekazanych przez trenera wskazówek. W konsekwencji pracownicy sklepów zdobyli wiedzę z zakresu logicznego rozłożenia towarów, dostosowanego do możliwości ich małych sklepów. W ten sposób zwiększyliśmy efektywność ekspozycji, pozytywnie wpływając na sprzedaż. I jeszcze jedna korzyść ze szkolenia: zadowolenie pracowników. Jak sami przyznali, otrzymali pozytywny zastrzyk energii, zwiększający ich zaangażowanie i budujący lojalność wobec firmy 🙂

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń dla sklepów spożywczych? Zobacz inne nasze realizacje szkoleń dla sklepów spożywczych:

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum

Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.