Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Manager restauracji – szkolenia i zakres obowiązków

Manager restauracji – szkolenia i zakres obowiązków

Manager restauracji – szkolenia i zakres obowiązków

Manager restauracji to osoba, która odpowiada za zarządzanie restauracją jak i jej zespołem. Często jego stanowisko mylone jest z kierownikiem sali. Należy jednak podkreślić, że choć oba stanowiska są do siebie podobne, to nie należy ich ze sobą mylić. Kierownik sali odpowiada m.in. za dbałość o profesjonalną obsługę klienta, przyjmowanie gości, zarządzanie zespołem, sprawdzanie jakości podawanych dań oraz obsługę i źródło dostaw. Manager restauracji jest osobą, która pod nieobecność kierownika przejmuje wszystkie jego obowiązki i dodatkowo wykonuje jeszcze inne zadania. Przede wszystkim zaliczają się do nich:

  • budowanie kampanii reklamowych, które wzmocnią popularność restauracji i zachęcą do zjedzenia w niej posiłku lub organizacji imprezy
  • badanie rynku i śledzenie konkurencji, w celu ulepszania oferty
  • dbanie o wizerunek w mediach społecznościowych, co ma na celu podtrzymywanie relacji z klientami, pokazywanie im życia codziennego w restauracji i promowanie dań oraz obiektu
  • dbanie o dobry wizerunek i jakość obsługi gości – bez, czego restauracja nie ma szans przebicia na tle konkurencji
  • dbałość o wystrój wnętrz i wyposażenie restauracji
  • organizacja eventów
  • kontaktowanie się z klientami
  • opracowywanie i wprowadzanie standardów jakości

Po ilości zadań i ich ważności, widać, że menadżer to odpowiedzialna funkcja, bez której restauracja nie mogłaby funkcjonować w sposób poprawny. Pojawia się jednak pytanie, czy tak zapracowana osoba, która wciąż zdobywa doświadczenie w swojej pracy, powinna się szkolić i to regularnie? W tym artykule przyjrzymy się dokładnie stanowisku managera restauracji i temu co je wyróżnia. Odpowiemy także na pytanie, dlaczego managerowie zarządzający restauracją, powinni szkolić się regularnie?

Jak zostać managerem restauracji?

Droga do tego by zostać managerem jest bardzo wymagająca i czasochłonna. Manager musi bowiem posiadać odpowiednie przygotowanie i umiejętności, które są niezbędne, by zarządzać restauracją. Nikt nie zdecyduje się na zatrudnienie osoby, która nie będzie odpowiednio przygotowana do pełnienia tak ważnej funkcji. Od niej zależy przecież sukces i przyszłość restauracji. By móc ubiegać się o posadę menadżera, należy przejść przez kilka etapów, których ukończenie zajmuje wiele lat. Poniżej znajdują się najważniejsze z nich:

Wykształcenie

Na początku należy zdobyć odpowiednie wykształcenie. Wiele restauracji wymaga od kandydatów ukończenia szkoły średniej a nawet dyplomu ukończenia studiów wyższych w dziedzinie gastronomii, biznesu, a także zarządzania.

Manager restauracji a doświadczenie zawodowe 

Wykształcenie potwierdza zdobycie wiedzy teoretycznej. Jednak, by wiedza teoretyczna miała wartość, trzeba umieć wykorzystywać ją w praktyce. Dlatego każdy pracodawca zwraca szczególna uwagę na posiadane doświadczenie zawodowe. Restauracje szukając managerów, wymagają od kandydatów wieloletniego doświadczenia w branży gastronomicznej. Pod uwagę biorą stanowiska takie jak kelner, barman lub kucharz. Wszystko dlatego, by osoba, która ma zarządzać restauracją miała praktyczne pojęcie o pracy w gastronomii, a także poczucie smaku. Nie da się bowiem dobrze zarządzać, bez znajomości branży od jej wnętrza.

Znajomość rynku

Dobry manager musi posiadać wiedzę na temat rynku. Powinien go nieustannie monitorować, by wiedzieć jakie zmiany powinien wprowadzać i co w restauracji powinno się udoskonalać. Śledzenie rynku, to także wiedza o najnowszych trendach i pomoc w dostosowywaniu oferty do potrzeb klientów.

Cechy dobrego managera restauracji

Zarządzanie restauracją to nie tylko praca, przede wszystkim jest to pasja. Manager powinien być osobą, która uważa i czuje, że jego praca jest czymś co nadaje jego życiu sensu. Zadowolenie z pracy to bowiem większa szansa na odniesienie sukcesu i lepsza wydajność w wykonywanych zadaniach. Restauracje nie wybierają kandydatów tylko na podstawie określonych kryteriów. Biorą pod uwagę również cechy charakteru, które powinien osiadać dobry menadżer. Należą do nich:

  • umiejętność planowania i organizacji – jest to cecha niezbędna do prawidłowego funkcjonowania restauracji
  • dbałość o szczegóły – jest to kluczowa cecha, by zapewnić najwyższą jakość produktów i usług. Zwracanie uwagi na takie aspekty jak czystość, wystrój i jakość serwowanych dań, wpływa na doświadczenia klientów i ich opinię, a ostatecznie na zyski
  • umiejętność podejmowania decyzji – manager musi być osobą, która szybko i trafnie podejmuje decyzje, a także rozwiązuje problemy z naciskiem na zadowolenie klienta
  • znajomość branży – manager posiadać szeroką wiedzą na temat branży gastronomicznej, śledzić trendy i wprowadzać zmiany, które będą im odpowiadały.
  • umiejętność adaptacji – zmiany są nieodłączną częścią branży gastronomicznej, dlatego manager musi być skłonny do zmian, lubić je wdrażać i dostosowywać je do potrzeb klientów
  • umiejętność rozwiązywania konfliktów – sukces opiera się w dużej mierze na zgranym zespole i przede wszystkim na zadowolonym kliencie, dlatego manager powinien umieć rozwiązywać konflikty, które mogą pojawić się w codziennej pracy

Wszystkie wymienione cechy pozwalają na efektowne i profesjonalne kierowanie restauracją oraz na dobre zarządzanie zespołem, dla którego manager powinien być mentorem i liderem. Jeśli manager świetnie radzi sobie w prowadzeniu restauracji i dobrze zarządza zespołem, to przyczynia się do osiągania świetnych wyników finansowych i wizerunkowych. Z punktu widzenia restauracji, jest to kluczowe do tego, by mogła pewnie utrzymywać się na rynku i nie ginąć na tle stale rosnącej konkurencji i zmieniających się standardów.

Manager restauracji – dlaczego powinien się szkolić i to regularnie?

Zarządzanie wymaga nieustannego doskonalenia swoich umiejętności, zwiększania swojego doświadczenia i pracowania nad swoimi kompetencjami. Manager nie może stać w miejscu, musi stawiać na swój rozwój i pogłębiać wiedzę z branży, która wymaga ciągłej adaptacji. Idealnym sposobem na rozwój i pomoc w codziennej pracy, są szkolenia. Dzięki szkoleniom menadżerowie zyskują:

  • pogłębienie wiedzy
  • poprawienie relacji z podwładnymi
  • lepsze przystosowywanie się do zmian
  • zdiagnozowanie obszarów do rozwoju
  • lepszą wydajność zespołu
  • zadowolenie klientów
  • większe zyski restauracji
  • zgrany zespół
  • zadowolenie klientów

Szkolenia dostarczają wiedzę teoretyczną, ale również praktyczną. Dla menadżera przećwiczenie kompetencji w praktyce, oznacza ich odpowiednie wykorzystywanie w codziennych sytuacjach. Tylko regularne ćwiczenie umiejętności daje zamierzony efekt. Zwłaszcza w przypadku pracy, która wymaga ciągłych zmian, odpowiedzialności i wielozadaniowości. Dlatego menadżer restauracji, który chce dobrze prowadzić restaurację, powinien szkolić się regularnie. Warto zdobywać wiedzę od ekspertów i warto poświęcać swój czas na rozwój. Tylko wtedy można działać efektywnie i skutecznie.

Manager restauracji szkolenia w Warto Szkolić

W Warto Szkolić prowadzimy szkolenia menadżerskie jak i gastronomiczne, które prowadzone są przez naszych ekspertów – praktyków. W programie szkolenia skierowanego dla menadżerów, przewidujemy m.in. tematy:

  1. Struktura organizacyjna lokalu
  2. Kontrola kosztów
  3. Zaopatrzenie
  4. Projektowanie doświadczeń klienta
  5. Internet i media społecznościowe jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej w gastronomii
  6. Jak zaproponować ofertę w oparciu o to, że różni goście mają różne oczekiwania
  7. Reklamacje
  8. Proaktywność w kontakcie z klientem

Zgłoś się do nas, a pomożemy Ci uzyskać wszelkie kompetencje potrzebne na stanowisku menadżerskim!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.