Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Telemarketing – czy wciąż ma sens? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Telemarketing – czy wciąż ma sens?

Telemarketing to jedna z najczęściej spotykanych form marketingu bezpośredniego. Opiera się na telefonicznym kontakcie z klientem. Wielu osobom ten sposób sprzedaży źle się kojarzy i niełatwo przełamać początkowe opory odbiorcy, by z pozytywnym nastawieniem cierpliwie wysłuchał oferty. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobrze dobrana i przeszkolona kadra telemarketerów. Warto wysłać pracowników na szkolenia z zakresu rozmów telefonicznych, technik sprzedaży czy profesjonalnej obsługi klienta. Wtedy telemarketer stanie się wizytówką firmy i być może nawet jej głównym źródłem dochodów. Firmy, które odniosły sukces w branży handlowej, to bardzo często przedsiębiorstwa, których podstawowym sposobem na zdobywanie klientów jest właśnie telemarketing.

Jaki powinien być dobry telemarketer?

Osoba, którą zatrudnisz na stanowisku telemarketera powinna mieć kilka cech, które w naturalny sposób ułatwią jej pracę i zwiększą szansę na dobre wyniki. Idealny konsultant powinien charakteryzować się ciepłym, przyjemnym głosem. Dobrą dykcją i pozytywnym nastawieniem, które da się wyczuć nawet podczas rozmowy telefonicznej. Zadbaj o doskonałe przygotowanie merytoryczne pracownika, tak by jego odpowiedzi na pytania klienta były jasne i wyczerpujące, a konwersacja z nim przyjemna. Panuje przekonanie, że praca telemarketera to dobre rozwiązanie dla osób młodych, dopiero zaczynających karierę zawodową. To wszystko prawda, jednak jeśli zależy ci na dobrych wynikach sprzedaży i wysokim poziomie obsługi klienta, warto poświęcić na rekrutację więcej czasu i zainwestować w odpowiednie przeszkolenie nowego pracownika.

Istnieją dwa rodzaje telemarketingu:

  • przychodzący – polega na obsłudze rozmów przychodzących od klientów; są to najczęściej różnego rodzaju infolinie, biura obsługi klienta, help deski, czy linie informacyjne;
  • wychodzący – opiera się na telefonach wykonywanych przez telemarketerów do stałych i potencjalnych klientów w celu sprzedaży produktów lub usług.

Jak łatwo się domyślić, drugi rodzaj jest o wiele trudniejszy i wymaga więcej zaangażowania i umiejętności od konsultantów.

Telemarketing ma wiele cech, które czynią go często wybieraną metodą dotarcia do klienta – jest stosunkowo tani, ma szeroki zasięg działania i w krótkim czasie pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców (na dodatek w sposób bezpośredni, co daje duże pole manewru konsultantowi). Ma jednak też istotną wadę – wielu nabywców bardzo negatywnie podchodzi do tej formy sprzedaży, jest ona dla nich zbyt nachalna. A podczas rozmowy jest zbyt mało czasu na podjęcie racjonalnej decyzji i przemyślenie wszystkich „za” i „przeciw” zakupu. Sztuką jest więc odpowiednie wybranie i przeszkolenie telemarketerów – jednak jeśli się uda, gra okazuje się warta przysłowiowej świeczki.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.