Telemarketing – czy wciąż ma sens?

Telemarketing to jedna z najczęściej spotykanych form marketingu bezpośredniego. Opiera się na telefonicznym kontakcie z klientem. Wielu osobom ten sposób sprzedaży źle się kojarzy i niełatwo przełamać początkowe opory odbiorcy, by z pozytywnym nastawieniem cierpliwie wysłuchał oferty. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobrze dobrana i przeszkolona kadra telemarketerów. Warto wysłać pracowników na szkolenia z zakresu rozmów telefonicznych, technik sprzedaży czy profesjonalnej obsługi klienta. Wtedy telemarketer stanie się wizytówką firmy i być może nawet jej głównym źródłem dochodów. Firmy, które odniosły sukces w branży handlowej, to bardzo często przedsiębiorstwa, których podstawowym sposobem na zdobywanie klientów jest właśnie telemarketing.

Jaki powinien być dobry telemarketer?

Osoba, którą zatrudnisz na stanowisku telemarketera powinna mieć kilka cech, które w naturalny sposób ułatwią jej pracę i zwiększą szansę na dobre wyniki. Idealny konsultant powinien charakteryzować się ciepłym, przyjemnym głosem. Dobrą dykcją i pozytywnym nastawieniem, które da się wyczuć nawet podczas rozmowy telefonicznej. Zadbaj o doskonałe przygotowanie merytoryczne pracownika, tak by jego odpowiedzi na pytania klienta były jasne i wyczerpujące, a konwersacja z nim przyjemna. Panuje przekonanie, że praca telemarketera to dobre rozwiązanie dla osób młodych, dopiero zaczynających karierę zawodową. To wszystko prawda, jednak jeśli zależy ci na dobrych wynikach sprzedaży i wysokim poziomie obsługi klienta, warto poświęcić na rekrutację więcej czasu i zainwestować w odpowiednie przeszkolenie nowego pracownika.

Istnieją dwa rodzaje telemarketingu:

  • przychodzący – polega na obsłudze rozmów przychodzących od klientów; są to najczęściej różnego rodzaju infolinie, biura obsługi klienta, help deski, czy linie informacyjne;
  • wychodzący – opiera się na telefonach wykonywanych przez telemarketerów do stałych i potencjalnych klientów w celu sprzedaży produktów lub usług.

Jak łatwo się domyślić, drugi rodzaj jest o wiele trudniejszy i wymaga więcej zaangażowania i umiejętności od konsultantów.

Telemarketing ma wiele cech, które czynią go często wybieraną metodą dotarcia do klienta – jest stosunkowo tani, ma szeroki zasięg działania i w krótkim czasie pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców (na dodatek w sposób bezpośredni, co daje duże pole manewru konsultantowi). Ma jednak też istotną wadę – wielu nabywców bardzo negatywnie podchodzi do tej formy sprzedaży, jest ona dla nich zbyt nachalna. A podczas rozmowy jest zbyt mało czasu na podjęcie racjonalnej decyzji i przemyślenie wszystkich „za” i „przeciw” zakupu. Sztuką jest więc odpowiednie wybranie i przeszkolenie telemarketerów – jednak jeśli się uda, gra okazuje się warta przysłowiowej świeczki.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Czat GPT - wszystkie ważne informacje

Czat GPT to zaawansowana technologia opracowana przez OpenAI, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania tekstów i prowadzenia konwersacji w sposób zbliżony do ludzkiego. Dzięki zastosowaniu modelu językowego GPT-4, Chat GPT potrafi odpowiadać na pytania, udzielać porad, a także tworzyć treści na różnorodne tematy. Jego zdolność do przetwarzania i generowania tekstu sprawia, że jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.