Trening w miejscu pracy dla „Delikatesy Biała”: Merchandising

4 marca przeprowadziliśmy usługę doradztwa w zakresie „Trening w pracy: merchandising” dla spółki , właściciela łódzkiej sieci delikatesów. Szkolenie zrealizowaliśmy na terenie jednego ze sklepów, w „Delikatesach Biała”. W spotkaniu wzięło udział sześć osób: zastępca kierownika oraz pięcioro pracowników.

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim w sklepie.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone na terenie sklepu „Delikatesy Biała” i miało formę treningu w pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy najpierw wykonywali zadania praktyczne, a następnie trenerka opracowała dla sklepu nową koncepcję ekspozycji towarów na dziale mięsno-wędliniarskim. Szczegóły szkolenia poniżej.

 

Trening w pracy: prawidłowe przyjęcie towaru i magazynowanie

 Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od pracy praktycznej: trenerka towarzyszyła uczestnikom w trakcie codziennie wykonywanych zadań: przyjmowania towaru oraz segregowania towaru w magazynie, udzielając wskazówek i zlecając zadania. Jednym z nich było np. przyjęcie dostawy wędlin według przekazanych instrukcji. Na zmianę jedna grupa dokonywała weryfikacji dostawy, a druga dopatrywała się popełnionych błędów. Panie rzetelnie podeszły do zadania ponieważ dostrzegły m.in. brak w dostawie pasztetu pieczonego oraz zwiększoną ilość płynu w parówkach drobiowych Berlinki.

 

Opracowanie nowej koncepcji ekspozycji towarów

Po dokładnym zapoznaniu się z dotychczasowym układem towarów w ladzie mięsno-wędliniarskiej trenerka opracowała nową koncepcję ekspozycji towarów, z uwzględnieniem najnowszych zasad merchandisingu. W ramach koncepcji opracowano nowe zasady ekspozycji towarów, w zakresie takich tematów jak:

  • podział towarów na grupy asortymentowe,
  • efekt masy towarowej,
  • „gorąca strefa”,
  • dokładanie towarów – zasada FIFO,
  • sezonowość, promocje,
  • estetyka i czystość.

Efekty szkolenia

Podsumowując dzięki przeprowadzonej usłudze doradztwa „Delikatesy Biała” po pierwsze zyskały świadomy personel umiejący wykorzystać techniki właściwego przyjęcia towarów, magazynowania oraz ekspozycji. Po drugie natomiast przedstawione  w ramach treningu w miejscu pracy porady wpłyną na zmniejszenie strat. Kluczowe były wskazówki dotyczące kontroli jakości podczas przyjęcia towaru oraz uświadomienie skali strat generowanych przy nieumiejętnym wykonywaniu tej czynności. Z kolei po trzecie opracowanie przez trenerkę indywidualnej koncepcji ekspozycji lady mięsno-wędliniarskiej pozwoli na zwiększenie wyników sprzedażowych spółki.

 

Serdecznie dziękujemy pracownikom „Delikatesy Biała” za czynny udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń z zakresu merchandisingu? Zobacz inne nasze realizacje:

Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.

 

Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak poprawnie obsłużyć klienta, rozłożyć towar i uniknąć strat w sklepie?

Jak dobrze zaaranżować przestrzeń zakupową?

Aranżacja sklepu warzywnego

Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Promocja i właściwe zarządzanie towarem w sklepie

W dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego, nadążanie za najnowszymi trendami i technikami zarządzania towarem oraz promocji produktów jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Właściciele sklepów i menedżerowie sieci handlowych muszą stale doskonalić swoje umiejętności, aby efektywnie przyciągać klientów i budować ich lojalność. Z tego powodu, na prośbę jednej z czołowych sieci handlowych, zorganizowaliśmy szkolenie, które prowadziła nasza ekspertka Anna Królak,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.