W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Prawidłowe ułożenie wołowiny

Wołowina jest jednym z najważniejszych mięs kuchni europejskiej i amerykańskiej. Pięcioma największymi producentami tego mięsa są Stany Zjednoczone, Brazylia, Chiny, Indie oraz kraje Unii Europejskiej.

Wołowina zyskuje też coraz większą popularność w kuchni polskiej. Uważana jest za mięso szlachetne z powodu pieczołowitego przygotowania, jakiego wymagają potrawy z jej dodatkiem. Sprzedawca na stoisku mięsnym powinien więc być przygotowany na pytania klientów związane z właściwościami i przyrządzaniem tego mięsa. Ponadto powinien zadbać o atrakcyjną ekspozycję wołowiny.

Z pręgi wołowej możemy przygotować gulasz, różnego rodzaju potrawki lub pyszną zupę. Aby odpowiednio wyeksponować ją na ladzie należy przekroić ją na pół i ułożyć najbardziej estetycznym przekrojem w stronę klienta.

Łata wołowa jest stosowana do podobnych grup potraw jak pręga – dobrze odnajduje się w gulaszu, potrawce i zupie. Łatę uzyskuje się po odpowiedniej obróbce półtuszy wołowej (wycięciu odcinka żebra, tkanki łącznej i tłuszczowej). Części łaty owijamy w rulon w folię spożywczą. Eksponujemy je ustawiając przekrojem do klienta.

Szponder wołowy służy używany jest głównie przy gotowaniu zup. Te części mięsa kroimy w bloki (tzw. czekoladki) i układamy na ladzie na stojąco.

Najbardziej szlachetne części wołowiny to antrykot, łopatka i rostbef. W kuchni można stworzyć z nich wytworny stek lub befsztyk, a także soczyste rolady lub wyszukaną pieczeń. Są to kawałki mięsa, które same w sobie prezentują się estetycznie i atrakcyjnie, dlatego, aby je wyeksponować wystarczy wyjąć je z opakowania i ułożyć w całości.

Sprzedawca, poza właściwie uporządkowaną i estetyczną ekspozycją, powinien także zadbać o swoją wiedzę o produkcie. Znając jego cechy i właściwości może stać się dla klienta doradcą i pomóc mu w wyborze odpowiedniego produktu, a także zaplanowaniu dalszych zakupów.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej