W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Prawidłowe ułożenie wołowiny

Wołowina jest jednym z najważniejszych mięs kuchni europejskiej i amerykańskiej. Pięcioma największymi producentami tego mięsa są Stany Zjednoczone, Brazylia, Chiny, Indie oraz kraje Unii Europejskiej.

Wołowina zyskuje też coraz większą popularność w kuchni polskiej. Uważana jest za mięso szlachetne z powodu pieczołowitego przygotowania, jakiego wymagają potrawy z jej dodatkiem. Sprzedawca na stoisku mięsnym powinien więc być przygotowany na pytania klientów związane z właściwościami i przyrządzaniem tego mięsa. Ponadto powinien zadbać o atrakcyjną ekspozycję wołowiny.

Z pręgi wołowej możemy przygotować gulasz, różnego rodzaju potrawki lub pyszną zupę. Aby odpowiednio wyeksponować ją na ladzie należy przekroić ją na pół i ułożyć najbardziej estetycznym przekrojem w stronę klienta.

Łata wołowa jest stosowana do podobnych grup potraw jak pręga – dobrze odnajduje się w gulaszu, potrawce i zupie. Łatę uzyskuje się po odpowiedniej obróbce półtuszy wołowej (wycięciu odcinka żebra, tkanki łącznej i tłuszczowej). Części łaty owijamy w rulon w folię spożywczą. Eksponujemy je ustawiając przekrojem do klienta.

Szponder wołowy służy używany jest głównie przy gotowaniu zup. Te części mięsa kroimy w bloki (tzw. czekoladki) i układamy na ladzie na stojąco.

Najbardziej szlachetne części wołowiny to antrykot, łopatka i rostbef. W kuchni można stworzyć z nich wytworny stek lub befsztyk, a także soczyste rolady lub wyszukaną pieczeń. Są to kawałki mięsa, które same w sobie prezentują się estetycznie i atrakcyjnie, dlatego, aby je wyeksponować wystarczy wyjąć je z opakowania i ułożyć w całości.

Sprzedawca, poza właściwie uporządkowaną i estetyczną ekspozycją, powinien także zadbać o swoją wiedzę o produkcie. Znając jego cechy i właściwości może stać się dla klienta doradcą i pomóc mu w wyborze odpowiedniego produktu, a także zaplanowaniu dalszych zakupów.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej