W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Prawidłowe ułożenie wołowiny

Wołowina jest jednym z najważniejszych mięs kuchni europejskiej i amerykańskiej. Pięcioma największymi producentami tego mięsa są Stany Zjednoczone, Brazylia, Chiny, Indie oraz kraje Unii Europejskiej.

Wołowina zyskuje też coraz większą popularność w kuchni polskiej. Uważana jest za mięso szlachetne z powodu pieczołowitego przygotowania, jakiego wymagają potrawy z jej dodatkiem. Sprzedawca na stoisku mięsnym powinien więc być przygotowany na pytania klientów związane z właściwościami i przyrządzaniem tego mięsa. Ponadto powinien zadbać o atrakcyjną ekspozycję wołowiny.

Z pręgi wołowej możemy przygotować gulasz, różnego rodzaju potrawki lub pyszną zupę. Aby odpowiednio wyeksponować ją na ladzie należy przekroić ją na pół i ułożyć najbardziej estetycznym przekrojem w stronę klienta.

Łata wołowa jest stosowana do podobnych grup potraw jak pręga – dobrze odnajduje się w gulaszu, potrawce i zupie. Łatę uzyskuje się po odpowiedniej obróbce półtuszy wołowej (wycięciu odcinka żebra, tkanki łącznej i tłuszczowej). Części łaty owijamy w rulon w folię spożywczą. Eksponujemy je ustawiając przekrojem do klienta.

Szponder wołowy służy używany jest głównie przy gotowaniu zup. Te części mięsa kroimy w bloki (tzw. czekoladki) i układamy na ladzie na stojąco.

Najbardziej szlachetne części wołowiny to antrykot, łopatka i rostbef. W kuchni można stworzyć z nich wytworny stek lub befsztyk, a także soczyste rolady lub wyszukaną pieczeń. Są to kawałki mięsa, które same w sobie prezentują się estetycznie i atrakcyjnie, dlatego, aby je wyeksponować wystarczy wyjąć je z opakowania i ułożyć w całości.

Sprzedawca, poza właściwie uporządkowaną i estetyczną ekspozycją, powinien także zadbać o swoją wiedzę o produkcie. Znając jego cechy i właściwości może stać się dla klienta doradcą i pomóc mu w wyborze odpowiedniego produktu, a także zaplanowaniu dalszych zakupów.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży – 10 technik sprzedażowych, których nie uczą w szkołach

Szkolenie umiejętności sprzedaży jest istotne w wielu zawodach, zwłaszcza związanych z handlem i obsługą klienta. Obecnie zawód handlowca czy też account managera zyskuje na popularności. Tego rodzaju osoby są zatrudniane w firmach o niemal każdej specjalizacji. Spełnienie stawianych wymagań dotyczących targetów nie należy jednak do prostych zadań. W codzienne obowiązki włożyć trzeba niemały wysiłek. Twoja praca może stać się znacznie prostsza, gdy…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Jakie są techniki zarządzania?

Zarządzanie jest jednym z kluczowych elementów sukcesu w środowisku biznesowym. Pozwala ułożyć i usprawnić procesy, a tym samym przekłada się na poprawę efektywności. Nie ma jednak uniwersalnych zasad czy metod zarządzania, które pozwalają na odpowiednie zaplanowanie pracy w każdej branży czy firmie. Istnieją jednak różne techniki zarządzania, jakie można w nich wdrożyć. Poznaj zatem podstawowe z nich i sprawdź, jak mogą polepszyć wykonywanie codziennych zadań. Podstawowe…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Jakie są najlepsze szkolenia sprzedażowe? Lista szkoleń, na które warto się zapisać

Jesteś handlowcem i chcesz polepszyć swoje umiejętności sprzedażowe? A może prowadzisz firmę i zależy Ci na poszerzeniu kompetencji Twojego zespołu ds. obsługi klienta? W obu przypadkach warto postawić na profesjonalne szkolenia biznesowe. Jak wybrać właściwe spośród tak bogatej oferty? Podpowiadamy, jakie są najlepsze szkolenia sprzedażowe i kiedy warto z nich skorzystać. Najlepsze szkolenia sprzedażowe – czego uczą? Najlepsze szkolenia sprzedażowe obejmują szeroki…
dowiedz się więcej