W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Prawidłowe ułożenie wołowiny

Wołowina jest jednym z najważniejszych mięs kuchni europejskiej i amerykańskiej. Pięcioma największymi producentami tego mięsa są Stany Zjednoczone, Brazylia, Chiny, Indie oraz kraje Unii Europejskiej.

Wołowina zyskuje też coraz większą popularność w kuchni polskiej. Uważana jest za mięso szlachetne z powodu pieczołowitego przygotowania, jakiego wymagają potrawy z jej dodatkiem. Sprzedawca na stoisku mięsnym powinien więc być przygotowany na pytania klientów związane z właściwościami i przyrządzaniem tego mięsa. Ponadto powinien zadbać o atrakcyjną ekspozycję wołowiny.

Z pręgi wołowej możemy przygotować gulasz, różnego rodzaju potrawki lub pyszną zupę. Aby odpowiednio wyeksponować ją na ladzie należy przekroić ją na pół i ułożyć najbardziej estetycznym przekrojem w stronę klienta.

Łata wołowa jest stosowana do podobnych grup potraw jak pręga – dobrze odnajduje się w gulaszu, potrawce i zupie. Łatę uzyskuje się po odpowiedniej obróbce półtuszy wołowej (wycięciu odcinka żebra, tkanki łącznej i tłuszczowej). Części łaty owijamy w rulon w folię spożywczą. Eksponujemy je ustawiając przekrojem do klienta.

Szponder wołowy służy używany jest głównie przy gotowaniu zup. Te części mięsa kroimy w bloki (tzw. czekoladki) i układamy na ladzie na stojąco.

Najbardziej szlachetne części wołowiny to antrykot, łopatka i rostbef. W kuchni można stworzyć z nich wytworny stek lub befsztyk, a także soczyste rolady lub wyszukaną pieczeń. Są to kawałki mięsa, które same w sobie prezentują się estetycznie i atrakcyjnie, dlatego, aby je wyeksponować wystarczy wyjąć je z opakowania i ułożyć w całości.

Sprzedawca, poza właściwie uporządkowaną i estetyczną ekspozycją, powinien także zadbać o swoją wiedzę o produkcie. Znając jego cechy i właściwości może stać się dla klienta doradcą i pomóc mu w wyborze odpowiedniego produktu, a także zaplanowaniu dalszych zakupów.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.