Skuteczne zarządzanie sklepem obuwniczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie sklepem obuwniczym – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sklepem obuwniczym to zespół zadań, które mają dbać o poprawne funkcjonowanie firmy, ale także wspierać sprzedaż produktów. Najważniejszymi aspektami w zarządzaniu sklepem obuwniczym są: ustalanie cen, kontrolowanie liczby zapasów, dbanie o asortyment i jego odpowiednią ekspozycję, zarządzanie pracownikami, ale również opracowywanie strategii marketingowej. Zapraszamy do przeczytania relacji ze szkolenia dla pracowników sieci sklepów obuwniczych.

Szkolenie dla pracowników sklepu obuwniczego

Skuteczne zarządzanie sklepem obuwniczym, wymaga wyszkolenia kadry sprzedawców, którzy są niejako wizytówką firmy. Mają oni bowiem bezpośredni kontakt z klientem i w dużej mierze odpowiadają za jego zadowolenie. Dlatego też z naszych usług licznie korzystają sklepy obuwnicze z całej Polski.

Szkolenie przeznaczone dla pracowników sklepu obuwniczego, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie i sprzedaż, poprowadziła nasza trenerka z 15-letnim doświadczeniem – Angelika Kuczyńska.

Skuteczne zarządzanie sklepem obuwniczym – etapy szkolenia

Każde nasze szkolenie podzielone jest na etapy. Każdy z nich ma kluczowe znaczenie, bo pozwala nam przeprowadzić szkolenie w taki sposób, by odpowiedź na potrzeby szkolącej się u nas firmy.

Zarządzanie sklepem obuwniczym – analiza

Naturalnie by móc przejść do rozmów z pracownikami i części praktycznej, trenerka Angelika Kuczyńska rozpoczęła proces szkoleniowy od przeprowadzenia diagnozy biznesowej firmy. Diagnoza ta jest konieczna, by trener mógł określić obszary, które należy rozwinąć i prawdziwie pomóc firmie we wprowadzeniu kluczowych zmian. W ramach diagnozy trenerka przeprowadziła rozmowę z kierownictwem.

Po rozmowie z kadrą kierowniczą, trenerka rozpoczęła szkolenie z zespołem pracowników, wykorzystując w swoim działaniu analizę SWOT. Uczestnicy wskazali potrzebne elementy składowe i skupili się na obszarach, które według nich należy rozwinąć. Osobne rozmowy z kierownictwem jak i pracownikami, pozwalają obu stroną na wskazanie swoich potrzeb, które mogą się zwyczajnie od siebie różnić. Poznanie opinii obu stron wzmacnia dodatkowo jakość szkolenia i pozwala na poprowadzenie go w taki sposób, by obie strony otrzymały tego, czego oczekują.

Po przeprowadzeniu rozmów, a także analizy, okazało się, że w firmie konieczne jest rozwinięcie obszaru komunikacji, gdyż jest on kluczowym elementem zarządzania sklepem obuwniczym. Bez skutecznej komunikacji nie ma mowy o wysokim poziomie sprzedaży. Ciężko też nakłonić klientów do zakupu produktów. Skuteczne zarządzanie musi skupiać się na wypracowaniu odpowiedniej komunikacji z partnerami biznesowymi, dostawcami, ale także i przede wszystkim komunikacji między innymi sklepami należącymi do sieci. Wspólnie z trenerką uczestnicy wypracowali wobec tego model, który wskazał jak powinna wyglądać struktura organizacyjna firmy oraz jej system komunikacji. Wypracowano również najkorzystniejsze rozwiązania, które pomogą ją usprawnić, co oczywiście wpłynie skutecznie na współpracę między sklepami i lepszą sprzedaż.

Szkolenie z zarządzania – profesjonalna obsługa klienta

Jednym z elementów, który został zrealizowany w ramach szkolenia z  zarządzania, była obsługa klienta. Wynika to oczywiście z wcześniej podanego faktu, iż zarządzanie i obsługa klienta, która prowadzi do sprzedaży, muszą iść ze sobą w parze. Zarządzanie musi zadbać o odpowiednią obsługę klienta, by klient zakupił produkt i chętnie wracał do sklepu ponownie. Profesjonalna obsługa klienta jest najważniejszym kluczem w biznesie. To ona odpowiada za pozytywne odczucia klienta i w dużej mierze za wyniki sprzedaży. Dlatego też, ten temat nie mógł zostać pominięty na prowadzonym przez nas szkoleniu. W aspekcie profesjonalnej obsługi klienta poruszono następujące zagadnienia:

  • podstawowe zasady obsługi klienta
  • poznanie typologii osobowości względem MBTI – czyli wykorzystania mocnych stron wynikających z osobowości danego handlowca
  • poznanie typologii Discovery Insights – która pomoże pracownikom w diagnozowaniu klienta z jakim mają do czynienia oraz dobieraniu stylu komunikacji i technik sprzedażowych jakie powinni dobrać
  • jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa klienta i jakie narzędzia sprzedażowe powinny się pojawić w ramach współpracy z klientami stałymi jak i nowymi?
  • jak badać potrzeby klienta i jak czytać komunikację niewerbalną? – w czym pomogły odgrywane scenki
  • wykorzystywanie języka korzyści z omówieniem najczęstszych problemów w tym zakresie:
    • brak wiary w produkty
    • brak świadomości tego, jakie korzyści niesie ze sobą dany asortyment.

Skuteczny styl zarządzania – rola menadżera w komunikacji

Istotnym tematem było także funkcjonowanie firmy. Każdej firmie zależy na udoskonaleniu komunikacji, zwłaszcza w przypadku posiadania większej ilości sklepów. Istotne jest, by sklepy komunikowały się ze sobą sprawnie i bezproblemowo.  Ma to później swoje przełożenie na rezultaty w sprzedaży. Osobami, które mogą się przyczynić do lepszej komunikacji w firmie są menadżerowie. Dlatego to ich temat trenerka postanowiła poruszyć oddzielnie. Wspólnie z pracownikami starała się określić, kto powinien być menadżerem, co powinno go cechować i jak powinien reagować w danych sytuacjach. Do analizy wykorzystano model Blancharda, czyli wcześniej wspomnianego przywództwa sytuacyjnego.

Podsumowanie szkolenia – jak zarządzać zmianami?

Na końcu szkolenia podjęta została kwestia dotyczącą zachodzących zmian, które mają być wprowadzone w życie. W dyskusji z uczestnikami szkolenia, trenerka ustalała jak powinno komunikować się zmiany, które mają nastąpić oraz kiedy taki komunikat powinien się pojawić? Określano także kwestie wspólnych obowiązujących zasad w firmie, co ma zaowocować sprawną komunikacją wewnętrzną i lepszą sprzedażą. Wszystkie wprowadzone w firmie zmiany, trenerka oceni podczas kolejnego spotkania.

Przykłady korzyści, które szkolenie przyniosło dla firmy i jej pracowników:

  • poprawa komunikacji wewnątrz firmy – lepsza współpraca między zespołem pracowników
  • wypracowanie efektywniejszej i bardziej profesjonalnej obsługi klienta –dobre wyniki sprzedaży, większa ilość zadowolonych klientów
  • poprawa jakości zarządzania – obieranie skutecznych strategii działania, silna pozycja firmy na rynku
  • umiejętność diagnozowania klienta – skuteczne dobieranie rodzaju dialogu i technik sprzedażowych, które mocno wpływają na sprzedaż

Praktyczny wymiar szkolenia z zarządzania sklepem obuwniczym

Jako firma szkoleniowa stawiamy na praktyczny wymiar szkoleń. Taka forma przekazywania informacji jest najbardziej skuteczna i pozwala później uczestnikowi wykorzystywać nabytą wiedzę w swojej pracy. Dlatego też nasza trenerka podczas szkolenia postawiła na aktywne warsztaty. Należało do nich: odgrywanie scenek, ćwiczenia i studium przypadków. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleniową i do udziału w naszych szkoleniach!

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz liczbę zapytań ofertowych, wzmacniając pozycję marki na rynku. Perfekcjonistka, ceniąca ład, terminowość i jasne zasady pracy. Posiada 5-letnie doświadczenie dziennikarskie, które zdobyła w mediach lokalnych – radiu, telewizji i portalu informacyjnym. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (komunikacja i kulturoznawstwo) oraz Akademii Sztuk Scenicznych w Poznaniu (reżyseria).

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak skutecznie rekrutować i przeprowadzać selekcję pracowników – wywiad z Angeliką Kuczyńską

Rekrutacja przyszłości: jak budować strategie dopasowane do realiów rynku i potrzeb organizacji W świecie, w którym rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, dobra rekrutacja przestaje być tylko działaniem operacyjnym – staje się elementem strategicznym, wpływającym bezpośrednio na rozwój i konkurencyjność organizacji. Dzisiejsi kandydaci nie tylko szukają pracy – oni oceniają, porównują i wybierają pracodawców, którzy oferują coś więcej niż…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.