Ocena skuteczności kampanii AdWords

Google AdWords to absolutnie podstawowe narzędzie marketingu internetowego. Dzięki skutecznie prowadzonym kampaniom – w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, AdWords GSP dla użytkowników gmail, AdWords Google Zakupy dla sklepów internetowych, w Youtube – firma ma szansę na nowych klientów, a w efekcie większą sprzedaż swoich produktów i usług. W jaki sposób upewnić się, czy kampania AdWords jest prowadzona w sposób prawidłowy i odniesie zamierzony efekt? O tym kilka słów w artykule poniżej.

Wskaźniki efektywności

Kluczowe dla określenia skuteczności prowadzonej kampanii są przede wszystkim wskaźniki efektywności (KPI – key performance indicators). Mogą się one różnić, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Przykładowo, dla sklepów internetowych takim wskaźnikiem najprawdopodobniej będzie wykonana liczba transakcji, z kolei osoba, oferująca usług copywriterskie, z pewnością za istotniejszą uzna liczbę wysłanych formularzy ofertowych. Generalnie rzecz ujmując, określenie wskaźników wiąże się ze sformułowaniem celu strategicznego działania firmowej strony. Musi on być dość szczegółowy i precyzyjny. Mierzalność KPI opiera się natomiast na zbudowaniu metryki/metryk. Wskazuje się, że dla efektywności całego pomysłu, co najmniej raz na cztery miesiące należy wymienić ok. 25% KPI.

Inne elementy

Efektywność kampanii AdWords zależy również od zbadania czy właściwie dobraliśmy słowa kluczowe – jaki jest współczynnik klikalności, czy generują nam wiele konwersji i tak dalej. Nadto, analizy wymagają teksty reklam. To badanie przeprowadzamy w taki sam sposób, jak w odniesieniu do słów kluczowych. Wreszcie warto zwrócić uwagę także na stronę docelową, która wpływa nie tylko za zachowanie użytkowników, ale posiada zdecydowanie więcej funkcji. Czy takie działania wystarczą? Odpowiedź brzmi – nie. Wskazane wyżej elementy to jednak absolutna podstawa, baza do oceny skuteczności kampanii AdWords. Oczywiście w ramach przeprowadzanych badań musimy sięgnąć po odpowiednie segmenty panelu Google AdWords oraz Google Analytics. Dla przypomnienia wskazujemy, że Google Analytics jest absolutnie darmowym narzędziem, a jego rozbudowany i wieloaspektowy charakter wspomaga dokonanie szczegółowej analizy ruchu na stronach, uzupełniając jednocześnie narzędzia oferowane przez samo Google AdWords. Warto zatem postawić na rozbudowany system narzędzi statystycznych, które szybko i efektywnie pozwolą nam określić przestrzenie naszej kampanii AdWords, wymagające korekty.

Szkolenia z zakresu Google AdWords

W ramach swojej działalności specjaliści Warto Szkolić prowadzą również kompleksowe szkolenia z zakresu kampanii Google AdWords. Kursy kierujemy przede wszystkim do osób, zajmujących się marketingiem internetowym, tworzeniem stron internetowych w WordPressie, wykorzystujących SEO, kampanie AdWords oraz Google Analytics, które w sposób zaawansowany chcą nauczyć się pracy z tymi narzędziami. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci kompleksową ofertę szkolenia wraz z proponowanym programem.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Czym jest Google Analytics?

Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Remarketing w 4 prostych krokach

Podstawy Google AdWords

5 najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu kampanii Google Adwords

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.