Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Szkolenie EMKA przeprowadzone w dniach 27-29 marca i 1-2 kwietnia. Przeszkolono 15 osób w pięciu sklepach. Wszystkie placówki to sklepy położone na wsiach. Sklepy charakteryzowały się bogatą gamą asortymentową na bardzo małej powierzchni sprzedażowej, co bezpośrednio wynika z charakterystyki popytu w małych miejscowościach. Klientów jest niewielu, ale mają szerokie potrzeby. Na co dzień sklep taki pełni więc rolę: piekarni, sklepu owocowo-warzywnego, sklepu mięsnego i przemysłowo-kosmetycznego.

Cele szkolenia

Jak estetycznie i przejrzyście rozłożyć towar na mikropowierzchni wiejskich sklepów? Jak wyróżnić produkty wysokomarżowe i zwiększyć sprzedaż dzięki lepiej rozplanowanej ekspozycji towarów? Nauka tych umiejętności była głównym celem szkolenia przeprowadzonego dla sklepów EMKA.

 

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone w formie warsztatów poprzedzonej krótkim wstępem teoretycznym z zakresu EFEKTYWNEJ EKSPOZYCJI TOWARU. Przed rozpoczęciem spotkania każdy z uczestników otrzymał szczegółowy plan szkolenia ze ściśle określonymi planami realizacji.

W trakcie spotkania uczestnicy zdobyli więc umiejętności efektywnej ekspozycji towarów. Zgromadzili wiedzę w zakresie dokonywania podziału na grupy asortymentowe, sprawdzania, czy są w nich produkty impulsowe i jakie mają oddziaływanie na klienta, jakie produkty nie powinny znajdować się obok siebie np. napoje na jednej półce z chemią, a które produkty ułożone sąsiednio będą z kolei zwiększać sprzedaż, np. przekąski słone i napoje.

OGÓLNY ZAKRES SZKOLENIA Z ZAKRESU EKSPOZYCJI TOWARÓW DLA SKLEPÓW EMKA:

  1. Podział na grupy asortymentowe
  2. Komplementarność produktów
  3. Oddziaływanie gorącej i zimniej strefy (górna, dolna część regału, jego boki, oświetlenie, dostęp do produktu)
  4. Oddziaływanie na zachowanie zakupowe klientów poprzez logiczne wyłożenie towaru
  5. Sezonowość i promocje
  6. Estetyka i czystość

W trakcie szkolenia atmosfera była bardzo dobra, każdy z uczestników aktywnie i rzetelnie podszedł do zadania. Byli zadowoleni z rezultatów swojej pracy i wzajemnie oceniali ją bardzo wysoko. Trzeba również podkreślić, że pracownicy sklepów EMKA byli widocznie oddani swoim obowiązkom.

Efekty szkolenia

Każdy ze sklepów przeszedł przebudowę towarową, którą planowali i realizowali uczestnicy szkolenia na podstawie przekazanych przez trenera wskazówek. W konsekwencji pracownicy sklepów zdobyli wiedzę z zakresu logicznego rozłożenia towarów, dostosowanego do możliwości ich małych sklepów. W ten sposób zwiększyliśmy efektywność ekspozycji, pozytywnie wpływając na sprzedaż. I jeszcze jedna korzyść ze szkolenia: zadowolenie pracowników. Jak sami przyznali, otrzymali pozytywny zastrzyk energii, zwiększający ich zaangażowanie i budujący lojalność wobec firmy 🙂

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń dla sklepów spożywczych? Zobacz inne nasze realizacje szkoleń dla sklepów spożywczych:

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum

Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.