Zarządzanie projektami. Szkolenie dla sieci sklepów meblarskich Mikomax

Jak zarządzać przedsiębiorstwem, w którym organizacja pracy oparta jest na projektach? Jakie metody zarządzania projektami są efektywne? Jak zarządzać ryzykiem w projektach? Na te pytania odpowiedzieliśmy podczas dwudniowego szkolenia zrealizowanego dla producenta i właściciela sieci sklepów meblowych Mikomax.

Mikomax to polski producent nowoczesnych mebli biurowych (wyposażenie sal konferencyjnych, rozwiązania dla open space, kabiny akustyczne). Ta polska firma meblarska jest wyjątkowa i to nie tylko na skalę nie tylko krajową, ale również europejską: dość powiedzieć, że jako pierwsza w Europie zaczęła stosować w swoich halach produkcyjnych technologię laserowego oklejania we wszystkich kolorach i kształtach.

Cele szkolenia

Szkolenie dla firmy Mikomax  z zakresu zarządzania projektami miało na celu:

  1. Zdobycie umiejętności zaplanowania i przeprowadzenia konkretnego projektu.
  2. Zapoznanie uczestników z podejściem projektowym i narzędziami wspomagającymi zarządzanie projektem tym: procesów projektowych, struktury planu projektowego.
  3. Doskonalenie metodyk zarządzania projektem i zespołem projektowym w tym przełamywania „wąskich gardeł” w projekcie.

Przebieg szkolenia

Szkolenie poprowadziliśmy w formie mini wykładu i ćwiczeń praktycznych. Zadania praktyczne stanowiły trzon naszego spotkania z pracownikami Mikomaxu więc poświęciliśmy na nie większość czasu szkoleniowego. W ramach części praktycznej wykorzystaliśmy następujące metody pracy:

  • ćwiczenia na podstawie case study,
  • pytania-odpowiedzi, dyskusja i „burza mózgów”,
  • praca w grupach,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • informacje zwrotne dla uczestników od trenera.

W trakcie szkolenia omówiliśmy wszystkie etapy procesu zarządzania projektowego: zaczynając od momentu planowania celów i zakresu projektu, poprzez sprawną realizację (układanie i modyfikacja harmonogramów, zarządzanie czasem w projekcie, zarządzanie zespołem projektowym i interesariuszami), zarządzanie jakością i zarządzanie ryzykiem, po wyliczanie kosztów i omówienie kluczowych czynników sukcesu i porażki w zarządzaniu projektami.

Efekty szkolenia

Podsumowując uczestnicy szkolenia „Warto Szkolić” z zakresu zarządzania projektami  dowiedzieli się jak:

PRZYGOTOWANIE PROJEKTU

  • Napisać i utrzymać w projekcie uzasadnienie biznesowe projektu.
  • Zaplanować projekt, wliczając w tym harmonogram projektu.
  • Określić wymierne cele i korzyści z realizacji projektu.
  • Określić wszystkich interesariuszy projektu.

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

  • Zdiagnozować silne, słabe strony projektu, pojawiające się w nim szanse oraz zagrożenia.
  • Zarządzać ryzykiem w projekcie.
  • Uniknąć błędów podczas wykonania projektu oraz poznają tzw. dobre praktyki w zarządzaniu projektami.

SCRUM – zarządzanie zespołem projektowym

  • Powołać zespół projektowy i umieć nim zarządzać
  • Opracować sposób komunikacji w projekcie

 

Dziękujemy firmie Mikomax za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zobacz także inne nasze relacje z usług realizowanych dla sklepów:

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

„ Profesjonalna Obsługa Klienta” – szkolenie dla sieci sklepów Społem w Ełku

Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.

 

Zachęcamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak mogę zwiększyć sprzedaż na mojej stronie?

Aktywna sprzedaż, czyli jak przekonać klienta do zakupu

Jak szybko i trwale zwiększyć sprzedaż?

Jak zachowania kupujących wpływają na sprzedaż w Waszym sklepie samoobsługowym?

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.