Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
4 oznaki świadczące o tym, że nie radzisz sobie ze stresem - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

4 oznaki świadczące o tym, że nie radzisz sobie ze stresem

Stres potrafi pozytywnie, motywująco wpływać na wykonywaną przez nas pracę. Jeżeli jednak jest on długotrwały, a jego nasilenie przekracza bezpieczny poziom, zaczyna przejmować nad nami kontrolę i staje się destrukcyjny dla naszego organizmu. Jak rozpoznać stres wyniszczający? Jakie oznaki świadczą o tym, że przestaliśmy sobie z nim radzić? O tym między innymi opowiadamy na prowadzonych przez naszych specjalistów szkoleniach.

Kiedy Twój organizm mówi Ci, o zbyt dużej dawce stresu?

Pierwszą oznaką, świadczącą o tym, że stres przejmuje nad nami kontrolę, są zmiany w naszym organizmie. Zbyt duża dawka stresu może powodować chroniczne zmęczenie, kłopoty ze snem, uczucie pełności (lub wręcz odwrotnie – uczucie nadmiernego głodu), biegunki, bóle głowy, napięcie mięśni, problemy z koncentracją i tak dalej. Objawy te będą występowały nie tylko wtedy, gdy mamy bezpośrednio do czynienia ze źródłem naszego stresu, a zatem na przykład jesteśmy w pracy, rozmawiamy z szefem, mamy ważną prezentację, ale też wtedy, gdy podejmujemy się innych, zupełnie bezstresowych zajęć. Nie należy zatem lekceważyć któregokolwiek z wymienionych objawów, ponieważ ich długotrwałe występowanie może doprowadzić do dużo poważniejszych chorób i dolegliwości.

Nieadekwatna reakcja na bodźce

Oznaką długotrwałego stresu, z którym przestaliśmy sobie radzić, jest również nieadekwatne reagowanie na bodźce z zewnątrz. Przykładowo, wyobraźmy sobie, że źródłem naszego stresu jest kontakt z naszym szefem, przełożonym. Jak zatem reagujemy na telefon od szefa, który prosi nas do swojego gabinetu? Jeżeli nie jest to standardowa formuła wytykania błędów, czy wręczania wypowiedzenia, reakcja organizmu na ten komunikat powinna być neutralna, bo przecież nie znamy tematu przyszłej rozmowy. Tymczasem osoba, cierpiąca z powodu chronicznego stresu, prawdopodobnie stworzy w swojej głowie “czarny scenariusz”, który będzie zakładał wszystko co najgorsze w takiej sytuacji. To z kolei przełoży się na ogólną nerwowość – zaczniemy się pocić, rozboli nas głowa, “skoczy” ciśnienie.

Blokada, paraliż, niemoc

Stres, który przejmuje nad nami kontrolę powoduje również swoistą blokadę, paraliż, niemoc. Nie jesteśmy w stanie się na niczym skupić, nic nas nie cieszy, czujemy się nieustannie zmęczeni, co w konsekwencji przekłada się na naszą niezdolność do pracy i jakiejkolwiek innej aktywności – na polu zawodowym i prywatnym. To z kolei bezpośrednio prowadzi do problemów natury psychicznej – nerwicy, depresji i tak dalej. W zaawansowanym stadium nieuchronne staje się skorzystanie z pomocy specjalisty – psychologa lub psychiatry.

Obserwuj, słuchaj rad otoczenia

W walce ze stresem najważniejsze jest jego poprawne zdiagnozowanie. Warto zatem uważnie obserwować swój organizm i jego reakcję na różnego rodzaju bodźce. Czasem możemy nawet nie zauważyć niepokojących symptomów, dlatego warto w tym zakresie oprzeć się na radach i uwagach naszych najbliższych, którzy spojrzą na naszą sytuację obiektywniej. Pamiętajmy bowiem, że do stresu można się przyzwyczaić, co w konsekwencji spowoduje, że przestaniemy go zauważać, ale nasze problemy wcale nie znikną.

Inne artykuły na blogu, które mogą Cię zainteresować:

Jak przekuć stres w motywację?
Jak radzić sobie ze stresem?
Pokonać stres
Stres i wypalenie zawodowe – jak sobie z nimi radzić?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.