Skuteczny menadżer zakupów = idealny dział zakupów

Czym są zakupy tłumaczyć nie trzeba. Jednakże czy macie świadomość, jaką rolę w przedsiębiorstwie pełni dział zakupów i dlaczego cały proces zakupowy ma tak ogromną wagę? To jest właśnie ten obszar, którego rozwój i optymalizacja może przynieść przedsiębiorcom znaczne korzyści, także i finansowe. Dzięki lepszemu zrozumieniu funkcjonowania całego działu, a także nabytym na naszym szkoleniu umiejętnościom negocjacyjnym, Wasi pracownicy będą mogli tak zarządzać projektami zakupowymi, aby dane przedsiębiorstwo zyskało maksimum korzyści przy zminimalizowanych nakładach finansowych. Na szkolenie „menadżer zakupów” zapraszamy nie tylko osoby działające w tym zakresie kompetencyjnym, ale również wszystkich tych, którzy myślą o rozpoczęciu swojej kariery w obszarze zakupów.

Idealny dział zakupów – jak powinien wyglądać?

Każdy dział zakupów w przedsiębiorstwie powinien zadbać o to, aby menedżer zakupów miał odpowiednie kompetencje. O nich właśnie opowiemy Wam w pierwszej części szkolenia. Dowiecie się także jak zarządzać zespołem zakupowym, aby działał on jak „dobrze naoliwiona maszyna”. Wszak to właśnie odpowiednie kierowanie, planowanie i koordynacja ma największy wpływ na jakość całego procesu zakupowego. Dowiecie się jak powinno wyglądać planowanie i organizacja pracy działu zakupów oraz jak ten dział powinien współpracować z innymi strukturami przedsiębiorstwa, aby każdy pracownik mógł sprawnie wypełniać swoje obowiązki.

Strategie zakupowe w Twoim przedsiębiorstwie

Na szkoleniu dowiecie się wszystkiego o strategiach zakupowych. Opowiemy Wam gdzie znajduje się miejsce zakupów w całym procesie biznesowym, nauczymy Was jak wdrażać usprawnienia w procesach zakupowych. Co więcej, przekażemy Wam kompendium wiedzy o tychże usprawnieniach. Dowiecie się także, jak najlepiej optymalizować koszty, a co za tym idzie, generować oszczędności w firmie. To jest właśnie to, o czym wspominaliśmy na początku tego artykułu – dział zakupów w przedsiębiorstwie jest miejscem, które może przyczynić się do zysków finansowych – właśnie poprzez umiejętne generowanie oszczędności.

Dział zaopatrzenia a pozycjonowanie i wybór dostawców

Dział zaopatrzenia jest bardzo ważnym elementem działu zakupów w strukturze firmy. To właśnie zaopatrzeniowcy dostarczają pole do generowania wyżej wspomnianych oszczędności. Na szkoleniu, dowiecie się jak analizować rynek i aktywnie poszukiwać dostawców – wybierać tych, którzy mogą dostarczyć najbardziej korzystną ofertę. Poznacie odpowiednie strategie, które będziecie mogli wykorzystać do pozycjonowania dostawców, nauczycie się także monitorować i odpowiednio ewaluować warunki współpracy oraz oceniać  jakość usług dystrybutorów. Powiemy Wam także jakie błędy można popełnić podczas współpracy – dowiecie się jak ich unikać oraz co robić, gdy takowy błąd się już zdarzy.

Zakupy to proces – kompendium wiedzy dla działu zakupów w przedsiębiorstwie

Każdy projekt zakupowy jest procesem, na realizację którego składa się wiele czynników. Warto wspomnieć, że każda jedna osoba w zespole projektowym ponosi odpowiedzialność za efekt końcowy (więcej o projektach zakupowych pisaliśmy w tym artykule – link do art. o zarządzaniu projektami). W procesie zakupowym szczególną rolę odgrywa dział zaopatrzenia, który, jak wspominaliśmy, jest odpowiedzialny za relację z dostawcami. Na naszym szkoleniu zahaczymy o temat relacyjności w kontekście biznesowym, mówiąc konkretnie, nauczymy Was budowania, podtrzymywania i zarządzania relacjami z dostawcami. Przekażemy Wam naszą wiedzę z zakresu komunikacji biznesowej, a także pokażemy odpowiednie narzędzia, pomagające w efektywnym porozumiewaniu się na polu biznesowym. Skuteczna komunikacja to klucz do sukcesu każdej firmy.

Trudna sztuka negocjacji w dziale zaopatrzenia

Sztuka negocjacji to bardzo przydatna umiejętność, szczególnie w kontekście projektów zakupowych. Jednak aby móc przeprowadzać skuteczne negocjacje, wymagane są odpowiednie umiejętności. Ostrzegamy – nie jest to łatwa do zdobycia wiedza. Szczerze przyznajemy, że bardzo dużo zależy od indywidualnych predyspozycji (badamy je na tym szkoleniu, ale jeszcze więcej od nabytych umiejętności i znajomości odpowiednich technik, strategii czy narzędzi – a o nich opowiemy Wam na tym szkoleniu. Zauważcie, że negocjacje jako oddzielny moduł są obecne w niemal każdym szkoleniu z cyklu szkoleń dla działu zakupów – to dowodzi jak ważna jest to dziedzina. W tym miejscu chcielibyśmy Was zachęcić do uczestnictwa w pozostałych szkoleniach, gdyż właśnie cały cykl szkoleń zapewni Wam kompletną, specjalistyczną wiedzę.

Podsumowując – to konkretne szkolenie jest wyjątkowe, gdyż jest przeznaczone dla absolutnie wszystkich chętnych. Przekazujemy specjalistyczną wiedzę z wielu obszarów dotyczących zakupów, skupiając się jednocześnie na roli menadżera zakupów, dzięki czemu jesteśmy w stanie przedstawić Wam całościową wiedzę w obszarach negocjacji, relacji, narzędzi czy samej charakterystyki stanowiska menadżera zakupów. Jeżeli nie jesteście pewni, czy to szkolenie, bądź cały cykl naszych szkoleń przeznaczonych dla działu zakupów, jest odpowiedni dla potrzeb Waszej firmy, skontaktujcie się z nami. Nie tylko udzielimy wsparcia merytorycznego, ale również pomożemy Wam zbadać potrzeby Waszej firmy i wskażemy odpowiednie obszary, które wymagają rozwoju. Zapraszamy do kontaktu z nami.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Szkolenia dla menedżerów – konieczność czy fanaberia?

PORADY EKSPERTA – tajemnice treningu menedżerskiego

Fachowy Menedżer

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.