Telemarketing – czy wciąż ma sens?

Telemarketing to jedna z najczęściej spotykanych form marketingu bezpośredniego. Opiera się na telefonicznym kontakcie z klientem. Wielu osobom ten sposób sprzedaży źle się kojarzy i niełatwo przełamać początkowe opory odbiorcy, by z pozytywnym nastawieniem cierpliwie wysłuchał oferty. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobrze dobrana i przeszkolona kadra telemarketerów. Warto wysłać pracowników na szkolenia z zakresu rozmów telefonicznych, technik sprzedaży czy profesjonalnej obsługi klienta. Wtedy telemarketer stanie się wizytówką firmy i być może nawet jej głównym źródłem dochodów. Firmy, które odniosły sukces w branży handlowej, to bardzo często przedsiębiorstwa, których podstawowym sposobem na zdobywanie klientów jest właśnie telemarketing.

Jaki powinien być dobry telemarketer?

Osoba, którą zatrudnisz na stanowisku telemarketera powinna mieć kilka cech, które w naturalny sposób ułatwią jej pracę i zwiększą szansę na dobre wyniki. Idealny konsultant powinien charakteryzować się ciepłym, przyjemnym głosem. Dobrą dykcją i pozytywnym nastawieniem, które da się wyczuć nawet podczas rozmowy telefonicznej. Zadbaj o doskonałe przygotowanie merytoryczne pracownika, tak by jego odpowiedzi na pytania klienta były jasne i wyczerpujące, a konwersacja z nim przyjemna. Panuje przekonanie, że praca telemarketera to dobre rozwiązanie dla osób młodych, dopiero zaczynających karierę zawodową. To wszystko prawda, jednak jeśli zależy ci na dobrych wynikach sprzedaży i wysokim poziomie obsługi klienta, warto poświęcić na rekrutację więcej czasu i zainwestować w odpowiednie przeszkolenie nowego pracownika.

Istnieją dwa rodzaje telemarketingu:

  • przychodzący – polega na obsłudze rozmów przychodzących od klientów; są to najczęściej różnego rodzaju infolinie, biura obsługi klienta, help deski, czy linie informacyjne;
  • wychodzący – opiera się na telefonach wykonywanych przez telemarketerów do stałych i potencjalnych klientów w celu sprzedaży produktów lub usług.

Jak łatwo się domyślić, drugi rodzaj jest o wiele trudniejszy i wymaga więcej zaangażowania i umiejętności od konsultantów.

Telemarketing ma wiele cech, które czynią go często wybieraną metodą dotarcia do klienta – jest stosunkowo tani, ma szeroki zasięg działania i w krótkim czasie pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców (na dodatek w sposób bezpośredni, co daje duże pole manewru konsultantowi). Ma jednak też istotną wadę – wielu nabywców bardzo negatywnie podchodzi do tej formy sprzedaży, jest ona dla nich zbyt nachalna. A podczas rozmowy jest zbyt mało czasu na podjęcie racjonalnej decyzji i przemyślenie wszystkich „za” i „przeciw” zakupu. Sztuką jest więc odpowiednie wybranie i przeszkolenie telemarketerów – jednak jeśli się uda, gra okazuje się warta przysłowiowej świeczki.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Stres w pracy – jak sobie z nim radzić? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Stres stał się nieodłącznym towarzyszem wielu z nas. Zmaganie się z ciągłymi terminami, presją wyników i nieustannymi zmianami może być przytłaczające. Jednak odpowiednie strategie mogą pomóc nam nie tylko przetrwać, ale i prosperować w takim środowisku. W naszym wywiadzie rozmawiamy z trenerką Angeliką Kuczyńską, która na co dzień styka się z pracownikami, którzy mierzą się z wysokim poziomem stresu zawodowego. Zapraszamy do wywiadu, który może nie tylko zmienić podejście do pracy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawy planowania i organizacji transportu

Transport jest jednym z kluczowych sektorów gospodarki, który wpływa na rozwój społeczny i gospodarczy każdego kraju. Efektywny system transportowy umożliwia szybki przepływ osób i towarów, co jest niezbędne zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym. Aby osiągnąć wysoką efektywność oraz adaptować się do ciągle zmieniających się warunków rynkowych i środowiskowych, konieczne jest stosowanie odpowiednich strategii planowania i organizacji transportu. Zrozumienie tych procesów jest istotne…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega zarządzanie flotą samochodową?

W obecnych czasach zarządzanie flotą samochodową stanowi jeden z kluczowych aspektów operacyjnych dla wielu firm, od małych przedsiębiorstw po międzynarodowe korporacje. Skuteczne zarządzanie flotą nie tylko umożliwia redukcję kosztów i zwiększenie wydajności, ale także odgrywa istotną rolę w zrównoważonym rozwoju i zwiększeniu bezpieczeństwa drogowego. Zarządzanie to nie ogranicza się tylko do koordynacji pojazdów i kierowców, ale obejmuje również strategiczne planowanie zakupów, utrzymanie pojazdów, a także ich sprzedaż…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.