Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy? Szkolenie z wystąpień publicznych dla firmy Vimax

Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy? Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w oczach audytorium? Na te pytania odpowiadaliśmy pracownikom firmy Vimax, podczas szkolenia z zakresu wystąpień publicznych i prezentacji. W szkoleniu wzięły udział dwie osoby, przedstawiciele handlowi przedsiębiorstwa.

Firma Vimax jest producentem z branży spożywczej, liderem na rynku bioaromatów i biobarwników. Sprzedaż produktów firmy Vimax, ze względu na ich specyfikę (półprodukty) prowadzona jest w znaczącej części bezpośrednio: na targach branżowych i u klienta. W przypadku takich firm kluczowa dla dobrej sprzedaży jest więc perfekcyjna prezentacja oferty sprzedażowej klientowi przez przedstawiciela handlowego. Z tego właśnie względu firma Vimax postanowiła przeszkolić i wzmocnić umiejętności swoich pracowników z zakresu wystąpień publicznych.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było rozwinięcie wśród uczestników umiejętności z zakresu wystąpień publicznych, w tym w szczególności zaangażowania oraz budowy pozytywnego wizerunku.

Przebieg szkolenia

Uczestnicy podczas szkolenia poznawali i ćwiczyli metody przygotowania oraz prowadzenia prezentacji, w tym m.in.:

  • Techniki prezentacji i autoprezentacji
  • Dobór stylu wystąpienia do mówcy
  • Najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych
  • Budowa wizerunku poza słowami
  • Metody kreowania porozumienia pomiędzy mówcą a audytorium
  • Jak zdobyć słuchaczy, czyli zarządzanie wystąpieniem i emocjami audytorium
  • Zasady postępowania z trudnym audytorium
  • Co myśli klient, gdy nic nie powiedział? Mimika i gesty w prezentacji biznesowej

Większość czasu szkoleniowego poświęciliśmy na pracę z kamerą. Dlaczego? Ponieważ dobre wystąpienie publiczne, to w dużej części prawidłowo prowadzona komunikacja niewerbalna: odpowiednie ułożenie dłoni, modulacja głosu, mimika twarzy. Tych rzeczy nie sposób nauczyć się z podręcznika, konieczne są ćwiczenia praktyczne przed lustrem/z kamerą, najlepiej pod okiem trenera.

Rezultaty szkolenia

Co dało szkolenie naszym uczestnikom? Główne efekty to z pewnością podniesienie umiejętności przemawiania i prezentowania biznesowego, w szczególności modelowanie prezentacji na poziomie niewerbalnym – kwestia postawy, wykorzystania przestrzeni oraz gestykulacji. Były to kwestie, w związku z którymi uczestnicy mieli największą potrzebę doszkolenia.

Serdecznie dziękujemy firmie Vimax za wybór usług naszej firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Zobacz inne nasze relacje ze szkoleń w zakresie wystąpień publicznych i autoprezentacji:

Sztuka prezentacji i wystąpień: szkolenie jeden na jeden

Skuteczne wystąpienia publiczne. Szkolenie dla firmy z branży informatycznej

 

Artykuły na blogu, które mogą Cię zainteresować:

Sztuka prezentacji, czyli w jaki sposób przyciągać uwagę?

6 sposobów na przezwyciężenie lęku przed wystąpieniami publicznymi

Klub dyskusyjny – jak stworzyć mówcę doskonałego?

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.