Psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym: kolejne szkolenie dla sieci Euro

Kilka tygodni temu przeprowadziliśmy kolejne szkolenie dla naszego stałego klienta, sieci sklepów spożywczych Euro (wcześniejsze realizacje to np. kurs Excel dla sklepów; zostaliśmy również zaproszeni na targi współpracowników i kontrahentów sieci jako jedyna firma szkoleniowa). Tym razem tematem naszego spotkania była psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym. W naszym szkoleniu udział wzięły dwie grupy pracowników: zespół mający bezpośredni kontakt z klientem oraz kadra zarządzająca. Sieć sklepów Euro działa na rynku już od ponad dwudziestu lat i wciąż się rozwija. Sklepy działają głównie na południu Polski: większość w województwach dolnośląskim, śląskim, małopolskim i podkarpackim. Model biznesowy oparty jest na franczyzie.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było rozwinięcie umiejętności odczytywania klienta: jego potrzeb zakupowych i oczekiwań względem pracowników sklepu. A na tej podstawie dobranie odpowiedniego, najbardziej efektywnego sprzedażowo stylu komunikacji.

Przebieg szkolenia

Zajęcia poprowadziliśmy w formule warsztatowej, choć oczywiście zanim przystąpiliśmy do ćwiczeń, konieczna była dawka wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii i komunikacji:

  • Jak w trakcie rozmowy sprzedażowej zachować zdrowy dystans, jednocześnie wzbudzając jego zaufanie do naszych kompetencji?
  • Techniki rozmowy z trudnym (wymagającym lub po prostu nieuprzejmym) klientem
  • Jak nawiązać rozmowę okołosprzedażową z klientem?

Głównym punktem naszego spotkania były symulacje rozmów sprzedażowych, gdzie rolę klienta i sprzedawcy odgrywali zarówno trener, jak i kolejno wszyscy uczestnicy.  Po każdej rozmowie następowała wspólna analiza mocnych i słabych stron zaprezentowanych przez danego uczestnika. Na zakończenie ćwiczeń uczestnicy otrzymali również podsumowujący feedback do kluczowych, wskazanych przez nich obszarów komunikacji z klientem. Uczestników przede wszystkim interesowały narzędzia umożliwiające efektywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych: związanych z zastrzeżeniami lub w takich, w których klient pozostaje zamknięty na relację. I takich właśnie dostarczyliśmy 🙂 

Efekty szkolenia

Grupa była bardzo zaangażowana w pracę i zainteresowana tematyką poruszaną w ramach szkolenia. To szkolenie było szczególnie istotne dla  części zespołu o mniejszym stażu pracy. Ci pracownicy sklepu dopiero wkraczają w obszar aktywnego budowania relacji z klientem. Nasza rola w kształtowaniu ich komunikacji z klientem była tutaj zdecydowanie największa. Wszystkim uczestnikom, pracownikom i kadrze zarządzającej sklepu Euro dziękujemy za czynny udział w szkoleniu, życząc sukcesów w prowadzeniu coraz skuteczniejszej sprzedaży. A wszystkich Was zapraszamy na nasze szkolenia sprzedażowe dedykowane sklepom: profesjonalna obsługa klienta w sklepie i Skuteczne techniki sprzedaży.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.