Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej mogą obejmować wiele różnych dziedzin i wymagań. Menadżerowi są osobami, które odpowiadają za pracowników, ich rozwój, budowanie między nimi pozytywnych relacji, ale także za kontrolę ich pracy. Praca z wieloma osobami nie jest łatwa, zwłaszcza, że każdy z pracowników posiada inny charakter i osobowość. Dlatego w sytuacjach trudnych takich jak np. zwolnienie, czy zwrócenie uwagi na błąd, który popełnił pracownik, menadżer musi mierzyć się z wyzwaniem i silnym stresem. Przykładem innych trudnych zadań menadżerskich są:

  • Zarządzanie zmianą – wprowadzanie zmian i ich ogłaszanie może być trudne, zwłaszcza gdy dotykają one zmian kultury pracy, struktury organizacyjnej
  • Konflikty między pracownikami – menadżerowie odpowiadają za rozwiązywanie konfliktów między pracownikami. Co wymaga od nich umiejętności mediacji, empatii i zrozumienia różnych punktów widzenia. Tak by żadna ze stron konfliktu, nie poczuła się urażona, czy zaatakowana.
  • Budowanie zespołu, zwłaszcza tego zaangażowanego – ciężko znaleźć dobrego pracownika, a co dopiero zbudować dobrze współpracujący i zaangażowany zespół
  • Zarządzanie czasem – nie każdemu pracownikowi może się podobać, że ktoś wymaga od niego bardziej wydajnej, czy szybszej pracy, która dla firmy jest priorytetowa

Szkolenie dla firmy produkcyjnej

Jak widać sytuacji stresowych jest naprawdę bardzo wiele. By sobie z nimi radzić zgłosiła się do nas jedna z firm produkcyjnych, która potrzebowała pomocy w zakresie trudnych sytuacji i skutecznej rekrutacji pracowników. Szkolenie to poprowadziła Angelika Kuczyńska. Praktyk biznesu, trener, coach z szerokim doświadczeniem od dużej międzynarodowej korporacji FMCG, administracji publicznej po prowadzenie własnych działalności gospodarczych. Jako praktyk i przedsiębiorca skupia się na wdrażaniu skutecznych narzędzi dających wymierne efekty. Wspiera treningowo i konsultacyjnie firmy od obszarów związanych z kompetencjami menadżerskimi, sprzedażowymi po rozwój kompetencji miękkich. Dlatego to właśnie Angelika Kuczyńska została wybrana do tak odpowiedzialnego i pełnego wyzwań szkolenia dla menadżerów.

Przekazywanie trudnych komunikatów

Na początku szkolenia trenerka Angelika Kuczyńska zajęła się tematem przekazywania przez menadżerów, trudnych komunikatów pracownikom. Jak zdefiniowała wspólnie z uczestnikami, trudne komunikaty, to takie, które wymagają przekazania informacji, która będzie trudna usłyszenia dla odbiorcy i trudna do powiedzenia przez menadżera. Mogą to być informacje dotyczące:

  • Kiepskich wyników pracy
  • Braku awansu
  • Błędach lub problemach, które mają znaczący wpływ na firmę
  • Konieczności zwolnienia pracownika

Przekazywanie takich informacji wymaga wielu umiejętności komunikacyjnych i kompetencji miękkich, które pozwolą na odpowiednie przekazanie tego typu informacji. Trudne komunikaty są nieprzyjemne i trudne, ale są również nieuniknione w pracy menadżera. Dlatego trenerka po zdefiniowaniu trudnych komunikatów, skupiła się z uczestnikami nad problem dotyczącym sposobu przekazywania takich informacji. Wymieniła kilka pomocnych wskazówek, dzięki którym menadżerowie, będą potrafili w lepszy sposób takich informacji udzielać. Wśród nich wymieniła:

  • Dobre przygotowanie do rozmowy – przed przekazaniem trudnej informacji należy dobrze się zastanowić, co chce się przekazać, w jaki sposób i z jakim celem.
  • Odpowiedni czas i miejsce – każda sytuacja wymaga innego czasu i innego miejsca. Na pewno takie komunikaty nie powinny być przekazywane publicznie, wśród wszystkich pracowników.
  • Bycie asertywnym, ale empatycznym – ważne jest by jasno przekazywać informacje, ale jednocześnie być empatycznym co może w takich chwili poczuć druga osoba.
  • Skupienie na faktycznych problemach i rozwiązaniach – ważne by skupić się na faktycznym problemie i przedstawić konkretne rozwiązanie jeśli jest to oczywiście możliwe.
  • Pozostawienie otwartego dialogu – po przekazaniu trudnej informacji, istotne jest, by pozostać otwartym na dialog i słuchać pracownika

Dobre przygotowanie do rozmowy i trzymanie się wszystkich powyższych wskazówek, może przyczynić się do lepszego zrozumienia komunikatu przez odbiorcę i uniknięcia sytuacji konfliktowych oraz trudnych do rozwiązania. Czyli takich które mogłyby, znaleźć swoje rozwiązanie dopiero na drodze sądowej.

Trudne zadania menadżerskie a zwolnienie pracownika

Zostając w temacie trudnych komunikatów, Angelika Grabowska w kolejnym etapie szkolenia zajęła się jednym z najgorszych komunikatów, czyli zwolnieniem pracownika. W przypadku zwolnień jedynym rozwiązaniem jest rozstanie się polubownie i za porozumieniem obu stron. Dlatego przekazanie takiej informacji, która nie ma jak widać, zbyt wielu rozwiązań jest jednym z najgorszych zadań, które należą do menadżera. Trenerka zapytała więc, jak przekazywać pracownikowi informacje o tym, że zostaje zwolniony z firmy. W zasadzie schemat postępowania nie różni się od przekazywania każdej innej trudnej informacji. Należy tylko dodatkowo uwzględnić w nim jeszcze:

  • Umówienie pracownika na spotkanie – z wcześniejszą informacją czego będzie dotyczyło to spotkanie, tak by i on mógł się do niego przygotować
  • Wyjaśnienie pracownikowi powodów, przez które została podjęta decyzja o jego zwolnieniu – powody muszą być dobrze przemyślane i rzeczywiście muszą wskazywać, że przez nie cierpiała firma lub np. pozostali współpracownicy
  • Udzielenie odpowiedzi na wszystkie zadane pytania – a tych może pojawić się całkiem sporo
  • Przygotowanie na reakcje pracownika
  • Danie pracownikowi czasu na odejście – nie każdy będzie w stanie odejść od razu po rozmowie, niektórzy potrzebują chwili czasu, by pozbierać myśli. Dodatkowo warto dać mu czas na pozbieranie swoich rzeczy i pożegnanie ze współpracownikami.
  • Zachowanie dyskrecji – należy dochować dyskrecję i nie omawiać decyzji z pozostałymi pracownikami
  • Przekazanie informacji końcowej – należy przekazać pracownikowi takie informacje jak data zakończenia pracy u sposób odbioru wynagrodzenia

Oczywiście schemat wydaje się prosty, ale rozmowa z pracownikiem, który ma zostać zwolniony nie jest wcale taka prosta. Należy pamiętać, że mimo schematów i wskazówek sytuacja zawsze będzie zależała o osobowości i charakteru pracownika. Ile typów osobowości tyle różnych reakcji na taką wiadomość.

Rekrutacja jako trudne zadanie menadżerskie

W ostatnim etapie szkolenie, trenerka Angelika Kuczyńska zajęła się tematem rekrutacji. Dlatego, że rekrutacja jest trudnym i wymagającym procesem, można ja zaliczyć do kolejnych trudnych zadań menadżerskich. Jak było powiedziane na początku artykułu, menadżerowie są odpowiedzialni za budowanie zespołów. Dlatego też muszą dobierać do takich zespołów odpowiednie osoby, które nie tylko będą zaangażowane w swoja pracę, ale również będą wnosiły do zespołu pozytywną atmosferę, która wpłynie później na wydajność i motywację do pracy. Omówiony został również proces rekrutacji, który pozwoli zespołom HR jak i menadżerom, rekrutować pracowników w odpowiedni sposób. Wygląda on następująco:

  • Określenie potrzeb firmy i wymagań dla stanowiska
  • Ogłoszenie oferty pracy
  • Przejrzenie CV i wstępna selekcja kandydatów
  • Przesiew kandydatów na podstawie ich kompetencji i umiejętności
  • Rozmowa kwalifikacyjna
  • Weryfikacja referencji
  • Wybór kandydata
  • Onboarding – czyli szkolenie i wprowadzenie pracownika do firmy oraz zapoznanie go z jej kulturą organizacyjną

Rekrutacja może oczywiście wyglądać inaczej, bo zależy to oczywiście od standardów jakie posiada dana firma. W jednej będzie to proces krótszy, w innej dłuższy, co zależy także od stanowiska. Jeśli będzie to stanowisko np. na produkcji wymagania będą na pewno niższe niż na stanowisko kierownicze. Warto jednak znać wszystkie etapy i w miarę możliwości ich przestrzegać, bo to właśnie one w dużej mierze pomagają w znalezieniu odpowiedniego kandydata na pracownika.

Trudne zadania menadżerskie w firmie produkcyjnej – podsumowanie

Szkolenie odbywało się w formie przede wszystkim praktycznej. Nie zabrakło rozmów z trenerkom, która w dyskusji rozwiewała wszelkie wątpliwości uczestników. Odbyły się również scenki sytuacyjne, które pomogą menadżerom na wprowadzenie pozyskanej wiedzy, do rzeczywistych rozmów z pracownikami. Dzięki szkoleniu uczestnicy zyskali:

  • Wiedzę na temat trudnych rozmów
  • Umiejętność przekazywania trudnych rozmów
  • Wiedzę jak postępować, gdy muszą zwolnić swojego pracownika
  • Wiedze jak rekrutować i jak wygląda schemat dobrze przeprowadzonej rekrutacji

Jeśli również chcesz, by Twoim menadżerowie radzili sobie z trudnymi zadaniami menadżerskimi – zgłoś się do nas i ciesz się kompetentną kadrą zarządzającą! W swojej ofercie posiadamy wiele szkoleń menadżerskichprodukcyjnych, dzięki którym Twoja firma może się rozwinąć i zyskać kompetentny i zaangażowany zespół. Nie zwlekaj, wypełnij formularz i zyskaj szkolenie dopasowane do potrzeb Twojej firmy!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawowe zasady obsługi klienta dla każdego handlowca

Kluczowa rola obsługi klienta i budowania relacji W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedaży jakość obsługi klienta stanowi fundament sukcesu każdego handlowca. Klienci oczekują nie tylko profesjonalizmu, ale także indywidualnego podejścia i zaangażowania na każdym etapie procesu zakupowego. Dobra obsługa klienta nie polega jedynie na realizacji zamówienia – to przede wszystkim budowanie trwałych relacji, które sprawiają, że klient wraca, poleca firmę…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Tajniki skutecznej sprzedaży  – wszystko co musisz wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów sukcesu w biznesie. Bez względu na branżę, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów czy usług jest kluczowa dla przetrwania i rozwoju każdej firmy. Nie jest to jednak jedynie kwestia oferowania dobrego produktu – skuteczna sprzedaż wymaga zrozumienia potrzeb klienta, umiejętności budowania relacji z klientami i odpowiedniego reagowania na zmieniające się trendy rynkowe. To również sztuka komunikacji i negocjacji, która łączy…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.