Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym: kolejne szkolenie dla sieci Euro - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym: kolejne szkolenie dla sieci Euro

Kilka tygodni temu przeprowadziliśmy kolejne szkolenie dla naszego stałego klienta, sieci sklepów spożywczych Euro (wcześniejsze realizacje to np. kurs Excel dla sklepów; zostaliśmy również zaproszeni na targi współpracowników i kontrahentów sieci jako jedyna firma szkoleniowa). Tym razem tematem naszego spotkania była psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym. W naszym szkoleniu udział wzięły dwie grupy pracowników: zespół mający bezpośredni kontakt z klientem oraz kadra zarządzająca. Sieć sklepów Euro działa na rynku już od ponad dwudziestu lat i wciąż się rozwija. Sklepy działają głównie na południu Polski: większość w województwach dolnośląskim, śląskim, małopolskim i podkarpackim. Model biznesowy oparty jest na franczyzie.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było rozwinięcie umiejętności odczytywania klienta: jego potrzeb zakupowych i oczekiwań względem pracowników sklepu. A na tej podstawie dobranie odpowiedniego, najbardziej efektywnego sprzedażowo stylu komunikacji.

Przebieg szkolenia

Zajęcia poprowadziliśmy w formule warsztatowej, choć oczywiście zanim przystąpiliśmy do ćwiczeń, konieczna była dawka wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii i komunikacji:

  • Jak w trakcie rozmowy sprzedażowej zachować zdrowy dystans, jednocześnie wzbudzając jego zaufanie do naszych kompetencji?
  • Techniki rozmowy z trudnym (wymagającym lub po prostu nieuprzejmym) klientem
  • Jak nawiązać rozmowę okołosprzedażową z klientem?

Głównym punktem naszego spotkania były symulacje rozmów sprzedażowych, gdzie rolę klienta i sprzedawcy odgrywali zarówno trener, jak i kolejno wszyscy uczestnicy.  Po każdej rozmowie następowała wspólna analiza mocnych i słabych stron zaprezentowanych przez danego uczestnika. Na zakończenie ćwiczeń uczestnicy otrzymali również podsumowujący feedback do kluczowych, wskazanych przez nich obszarów komunikacji z klientem. Uczestników przede wszystkim interesowały narzędzia umożliwiające efektywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych: związanych z zastrzeżeniami lub w takich, w których klient pozostaje zamknięty na relację. I takich właśnie dostarczyliśmy 🙂 

Efekty szkolenia

Grupa była bardzo zaangażowana w pracę i zainteresowana tematyką poruszaną w ramach szkolenia. To szkolenie było szczególnie istotne dla  części zespołu o mniejszym stażu pracy. Ci pracownicy sklepu dopiero wkraczają w obszar aktywnego budowania relacji z klientem. Nasza rola w kształtowaniu ich komunikacji z klientem była tutaj zdecydowanie największa. Wszystkim uczestnikom, pracownikom i kadrze zarządzającej sklepu Euro dziękujemy za czynny udział w szkoleniu, życząc sukcesów w prowadzeniu coraz skuteczniejszej sprzedaży. A wszystkich Was zapraszamy na nasze szkolenia sprzedażowe dedykowane sklepom: profesjonalna obsługa klienta w sklepie i Skuteczne techniki sprzedaży.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Dlaczego profesjonalna współpraca z klientem w branży produkcyjnej jest kluczowa dla sukcesu? Współczesna branża produkcyjna stawia przed firmami ogromne wyzwania. Konkurencja rośnie, a wymagania klientów stają się coraz bardziej rygorystyczne. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów, ale także sprawnej i profesjonalnej obsługi, terminowych dostaw oraz elastyczności w dopasowaniu do ich potrzeb. W takim środowisku współpraca z klientem w branży produkcyjnej musi opierać się na precyzyjnie zaplanowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji w branży budowlanej – klucz do satysfakcji klienta i ochrony reputacji firmy W branży budowlanej jakość usług i dostarczanych materiałów ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia klientów i reputacji przedsiębiorstw. Jednak nawet w najlepiej zarządzanych firmach zdarzają się sytuacje, w których klient zgłasza problem, a profesjonalna obsługa reklamacji w firmie budowlanej staje się niezbędnym elementem procesu zarządzania relacjami. Skuteczne i profesjonalne podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Efektywne zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego – relacja ze szkolenia

Wyzwania zarządzania zespołem w produkcji sprzętu lotniczego Zarządzanie zespołem w produkcji sprzętu lotniczego to jedno z największych wyzwań dla liderów w tej branży. Precyzja, jakość i bezpieczeństwo to kluczowe elementy, które wymagają nie tylko doskonałej organizacji, ale także zaawansowanych umiejętności komunikacyjnych i motywacyjnych. Produkcja sprzętu lotniczego wymaga ścisłego przestrzegania norm i regulacji, co dodatkowo komplikuje zarządzanie zespołami inżynierów i pracowników technicznych. Jedna z firm zajmujących…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.