Trening w miejscu pracy dla „Delikatesy Biała”: Merchandising

4 marca przeprowadziliśmy usługę doradztwa w zakresie „Trening w pracy: merchandising” dla spółki , właściciela łódzkiej sieci delikatesów. Szkolenie zrealizowaliśmy na terenie jednego ze sklepów, w „Delikatesach Biała”. W spotkaniu wzięło udział sześć osób: zastępca kierownika oraz pięcioro pracowników.

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim w sklepie.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone na terenie sklepu „Delikatesy Biała” i miało formę treningu w pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy najpierw wykonywali zadania praktyczne, a następnie trenerka opracowała dla sklepu nową koncepcję ekspozycji towarów na dziale mięsno-wędliniarskim. Szczegóły szkolenia poniżej.

 

Trening w pracy: prawidłowe przyjęcie towaru i magazynowanie

 Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od pracy praktycznej: trenerka towarzyszyła uczestnikom w trakcie codziennie wykonywanych zadań: przyjmowania towaru oraz segregowania towaru w magazynie, udzielając wskazówek i zlecając zadania. Jednym z nich było np. przyjęcie dostawy wędlin według przekazanych instrukcji. Na zmianę jedna grupa dokonywała weryfikacji dostawy, a druga dopatrywała się popełnionych błędów. Panie rzetelnie podeszły do zadania ponieważ dostrzegły m.in. brak w dostawie pasztetu pieczonego oraz zwiększoną ilość płynu w parówkach drobiowych Berlinki.

 

Opracowanie nowej koncepcji ekspozycji towarów

Po dokładnym zapoznaniu się z dotychczasowym układem towarów w ladzie mięsno-wędliniarskiej trenerka opracowała nową koncepcję ekspozycji towarów, z uwzględnieniem najnowszych zasad merchandisingu. W ramach koncepcji opracowano nowe zasady ekspozycji towarów, w zakresie takich tematów jak:

  • podział towarów na grupy asortymentowe,
  • efekt masy towarowej,
  • „gorąca strefa”,
  • dokładanie towarów – zasada FIFO,
  • sezonowość, promocje,
  • estetyka i czystość.

Efekty szkolenia

Podsumowując dzięki przeprowadzonej usłudze doradztwa „Delikatesy Biała” po pierwsze zyskały świadomy personel umiejący wykorzystać techniki właściwego przyjęcia towarów, magazynowania oraz ekspozycji. Po drugie natomiast przedstawione  w ramach treningu w miejscu pracy porady wpłyną na zmniejszenie strat. Kluczowe były wskazówki dotyczące kontroli jakości podczas przyjęcia towaru oraz uświadomienie skali strat generowanych przy nieumiejętnym wykonywaniu tej czynności. Z kolei po trzecie opracowanie przez trenerkę indywidualnej koncepcji ekspozycji lady mięsno-wędliniarskiej pozwoli na zwiększenie wyników sprzedażowych spółki.

 

Serdecznie dziękujemy pracownikom „Delikatesy Biała” za czynny udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń z zakresu merchandisingu? Zobacz inne nasze realizacje:

Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.

 

Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak poprawnie obsłużyć klienta, rozłożyć towar i uniknąć strat w sklepie?

Jak dobrze zaaranżować przestrzeń zakupową?

Aranżacja sklepu warzywnego

Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.