Trening w miejscu pracy dla „Delikatesy Biała”: Merchandising

4 marca przeprowadziliśmy usługę doradztwa w zakresie „Trening w pracy: merchandising” dla spółki , właściciela łódzkiej sieci delikatesów. Szkolenie zrealizowaliśmy na terenie jednego ze sklepów, w „Delikatesach Biała”. W spotkaniu wzięło udział sześć osób: zastępca kierownika oraz pięcioro pracowników.

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa sprzedaży na dziale mięsno-wędliniarskim w sklepie.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone na terenie sklepu „Delikatesy Biała” i miało formę treningu w pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy najpierw wykonywali zadania praktyczne, a następnie trenerka opracowała dla sklepu nową koncepcję ekspozycji towarów na dziale mięsno-wędliniarskim. Szczegóły szkolenia poniżej.

 

Trening w pracy: prawidłowe przyjęcie towaru i magazynowanie

 Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od pracy praktycznej: trenerka towarzyszyła uczestnikom w trakcie codziennie wykonywanych zadań: przyjmowania towaru oraz segregowania towaru w magazynie, udzielając wskazówek i zlecając zadania. Jednym z nich było np. przyjęcie dostawy wędlin według przekazanych instrukcji. Na zmianę jedna grupa dokonywała weryfikacji dostawy, a druga dopatrywała się popełnionych błędów. Panie rzetelnie podeszły do zadania ponieważ dostrzegły m.in. brak w dostawie pasztetu pieczonego oraz zwiększoną ilość płynu w parówkach drobiowych Berlinki.

 

Opracowanie nowej koncepcji ekspozycji towarów

Po dokładnym zapoznaniu się z dotychczasowym układem towarów w ladzie mięsno-wędliniarskiej trenerka opracowała nową koncepcję ekspozycji towarów, z uwzględnieniem najnowszych zasad merchandisingu. W ramach koncepcji opracowano nowe zasady ekspozycji towarów, w zakresie takich tematów jak:

  • podział towarów na grupy asortymentowe,
  • efekt masy towarowej,
  • „gorąca strefa”,
  • dokładanie towarów – zasada FIFO,
  • sezonowość, promocje,
  • estetyka i czystość.

Efekty szkolenia

Podsumowując dzięki przeprowadzonej usłudze doradztwa „Delikatesy Biała” po pierwsze zyskały świadomy personel umiejący wykorzystać techniki właściwego przyjęcia towarów, magazynowania oraz ekspozycji. Po drugie natomiast przedstawione  w ramach treningu w miejscu pracy porady wpłyną na zmniejszenie strat. Kluczowe były wskazówki dotyczące kontroli jakości podczas przyjęcia towaru oraz uświadomienie skali strat generowanych przy nieumiejętnym wykonywaniu tej czynności. Z kolei po trzecie opracowanie przez trenerkę indywidualnej koncepcji ekspozycji lady mięsno-wędliniarskiej pozwoli na zwiększenie wyników sprzedażowych spółki.

 

Serdecznie dziękujemy pracownikom „Delikatesy Biała” za czynny udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń z zakresu merchandisingu? Zobacz inne nasze realizacje:

Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.

 

Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak poprawnie obsłużyć klienta, rozłożyć towar i uniknąć strat w sklepie?

Jak dobrze zaaranżować przestrzeń zakupową?

Aranżacja sklepu warzywnego

Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.