Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym, stanowi klucz do sukcesu. To właśnie ta umiejętność, wpływa najbardziej na powodzenie salonu i jego zyski. Prowadzenie biznesu w branży beauty, stanowi duże wyzwanie, ponieważ salonów wykonujących różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne, jest coraz więcej. Klienci mają więc duży wybór. Z łatwości mogą udać się do salonów konkurencyjnych, jeśli coś nie przypadnie im do gustu  w wybranym miejscu. To zaś sprawia, że dla salonu każdy klient staje się na wagę złota. Natomiast usługi i obsługa klienta muszą być w takiej sytuacji świadczone na najwyższym poziomie. Co jest ważne w osiągnięciu profesjonalnej obsługi klienta? Jakie są zasady i jakich narzędzi wykorzystywać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym – czym jest?

Profesjonalna obsługa klienta jest procesem, który obejmuje zaspakajanie potrzeb i oczekiwań klientów. Jest ona niezwykle ważna do budowania stałych relacji z klientami salonu, wzrostu zysków i pozytywnej opinii o salonie. Właściciele gabinetów powinni zatem dbać o to, by ich klienci byli zawsze zadowoleni z usług jakie oferują. A dodatkowo, by chętnie polecali je innym.

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym – zasady

Pomocne w osiągnięciu profesjonalnej obsługi klienta, są podstawowe zasady, które powinien stosować każdy, kto chce, aby jego gabinet kosmetyczny miał opinię jednego z najlepszych wśród konkurencji. Są nimi:

  • Profesjonalizm i uprzejmość – nic nie działa bardziej pozytywnie od uśmiechu, dlatego ważne jest, by osoba, która ma kontakt z klientami, była radosna, uprzejma i zachowywała profesjonalizm nawet w trudnych sytuacjach.
  • Dbałość o pierwszy kontakt – pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego bardzo ważne jest, by pierwszy kontakt telefoniczny jak i bezpośredni był udany. Do tego potrzebne jest uważne słuchanie, uprzejmość i udzielenie wszystkich potrzebnych informacji.
  • Czystość gabinetu i schludność wyglądu – w takich miejscach jak gabinet kosmetyczny stanowi to bardzo ważny aspekt. W gabinecie wykonuje się różnego rodzaju zabiegi, które wymagają przestrzegania standardów czystości i higieny. Dodatkowo bałagan i nieporządek mocno odstraszają klientów, a zwłaszcza tych nowych.
  • Punktualność – nikt nie lubi zbyt długo czekać, a tym bardziej ktoś, kto przychodzi do gabinetu po to by się zrelaksować. Dlatego ważne jest punktualne przyjmowanie swoich klientów.
  • Poznanie potrzeb klienta – każda wizyta powinna rozpoczynać się od poznania oczekiwań i potrzeb klienta. Należy zatem przeprowadzić przed zabiegiem, krótką rozmowę na ten temat.
  • Zapewnienie jakości usług – do zabiegów powinny być wykorzystywane produkty najlepszej jakości
  • Opieka nad klientem – skupienie na kliencie jest najważniejsze. Nie powinno się prowadzić w tym czasie rozmów telefonicznych, wychodzić do toalety, czy przeszkadzać klientowi w możliwości zrelaksowania
  • Zbieranie opinii klientów – po każdym zakończonym zabiegu warto zapytać klienta, czy jest zadowolony z usługi. Zbieranie opinii od klientów jest źródłem wiedzy, do poznania plusów i minusów swojego gabinetu. Szczególnie ważne jest poznanie obszarów do rozwoju, bo dzięki nim można się rozwijać i udoskonalać swój zakład kosmetyczny.

Narzędzia i techniki potrzebne do obsługi klienta

Profesjonalną obsługę klienta w gabinecie kosmetycznym wspierają niezbędne do jej osiągnięcia narzędzia i techniki wykonywania zabiegów. To od nich zależy jakość świadczonych usług i zadowolenie klientów. Narzędzia i techniki zabiegów, różnią się w każdym gabinecie, ponieważ wszystko zależy od tego, w czym się on specjalizuje. Wśród narzędzi i technik można wymienić:

  • Specjalistyczne narzędzia do pielęgnacji skóry – każdy zabieg i rodzaj skóry jest inny, dlatego należy zaopatrzyć się w odpowiednie szczotki, gąbki, pęsety, nożyczki, specjalistyczne narzędzia do usuwania zaskórników i narzędzia kosmetyczne typu mikrodermobrazja
  • Produkty kosmetyczne do pielęgnacji ciała – najwyższej jakości produkty do pielęgnacji skóry, takie jak kremy, peelingi, olejki, maski itp.
  • Narzędzia do wykonywania makijażu – gabinet kosmetyczny, to także miejsce, gdzie możliwe jest wykonywanie makijażu. Dlatego potrzebne są do tego pędzle, najlepszej jakości podkłady, cienie, pudry, korektory i pomadki. Należy również pamiętać o ich dezynfekcji i czyszczeniu po każdym zabiegu.
  • Urządzenia do modelowania sylwetki – zakład kosmetyczny, który świadczy usługi mające na celu poprawę sylwetki powinny zaopatrzyć się w urządzenia do masażu, elektrostymulacji i urządzeń do laserowego usuwania cellulitu i rozstępów.
  • Narzędzia do wykonywania manicure i pedicure – pielęgnacja paznokci dłoni i stóp to podstawowe zabiegi jakie wykonuje się w gabinetach kosmetycznych. Ważne jest więc, by gabinet był wyposażony w lakiery różnego rodzaju i koloru, pilniki, frezarki, pumeksy, preparaty do pielęgnacji skórek oraz lampy UV.
  • Narzędzia do regulacji brwi – aby profesjonalnie obsłużyć klienta, który chce wyregulować swoje brwi, należy posiadać dobrzej jakości hennę, plastry depilacyjne do brwi, wosk oraz podgrzewacz do wosku
  • Techniki relaksujące i masaże – w gabinecie kosmetycznym można również zastosować techniki, które mają na celu zrelaksowanie klientów, a są nimi: masaże klasyczne, aromaterapia, masaże ciepłymi kamieniami i refleksologia.

Co daje posiadanie odpowiednich narzędzi i stosowanie różnych technik?

Posiadanie wszystkich wymienionych narzędzi i stosowanie technik relaksacyjnych przyczynia się do zdobycia nowych klientów, zadowolenia obecnych oraz dobrej opinii o gabinecie. Jest to ważne w kontekście stale rosnącej i już gęstej konkurencji. Najistotniejsze jest, by mając już wszystkie narzędzia i wykorzystując wszystkie możliwe techniki, zadbać o czystość salonu i dezynfekcję narzędzi. Warto pamiętać również o zapewnieniu o dobrego klimatu np. poprzez pachnące kadzidełka i przyjemną dla ucha, cichą muzykę relaksacyjną.

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym – podsumowanie

Jeśli prowadzisz gabinet kosmetyczny, bądź działalność w branży beauty i stawiasz na profesjonalną obsługę klienta, zgłoś się do nas! Jako firma szkoleniowa z wieloletnim doświadczeniem posiadamy wiele szkoleń dzięki którym Twój gabinet poprawi jakość usług i ugruntuje swoją pozycję na rynku. Możemy zrealizować dla Ciebie szkolenia:

Dzięki szkoleniu z profesjonalnej obsługi klienta Twoi pracownicy:

  • Będą diagnozować kompleksywnie potrzeby do przygotowania się przed spotkaniem z klientem.
  • Zbudują jak najlepiej pierwsze wrażenie
  • Poznają etapy procesu sprzedaży (ze szczególnym uwzględnieniem, diagnozy, prezentacji opartej na języku korzyści
  • Pokonują obiekcje podczas rozmowy z klientem
  • Zbudują techniki kontaktu i kontraktowania współpracy

Nie zwlekaj! Zadzwoń i umów się na darmową konsultacje, po której poznamy Twoje oczekiwania i przygotujemy szkolenie spersonalizowane dla Twojego gabinetu!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Stres w pracy – jak sobie z nim radzić? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Stres stał się nieodłącznym towarzyszem wielu z nas. Zmaganie się z ciągłymi terminami, presją wyników i nieustannymi zmianami może być przytłaczające. Jednak odpowiednie strategie mogą pomóc nam nie tylko przetrwać, ale i prosperować w takim środowisku. W naszym wywiadzie rozmawiamy z trenerką Angeliką Kuczyńską, która na co dzień styka się z pracownikami, którzy mierzą się z wysokim poziomem stresu zawodowego. Zapraszamy do wywiadu, który może nie tylko zmienić podejście do pracy,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawy planowania i organizacji transportu

Transport jest jednym z kluczowych sektorów gospodarki, który wpływa na rozwój społeczny i gospodarczy każdego kraju. Efektywny system transportowy umożliwia szybki przepływ osób i towarów, co jest niezbędne zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym. Aby osiągnąć wysoką efektywność oraz adaptować się do ciągle zmieniających się warunków rynkowych i środowiskowych, konieczne jest stosowanie odpowiednich strategii planowania i organizacji transportu. Zrozumienie tych procesów jest istotne…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega zarządzanie flotą samochodową?

W obecnych czasach zarządzanie flotą samochodową stanowi jeden z kluczowych aspektów operacyjnych dla wielu firm, od małych przedsiębiorstw po międzynarodowe korporacje. Skuteczne zarządzanie flotą nie tylko umożliwia redukcję kosztów i zwiększenie wydajności, ale także odgrywa istotną rolę w zrównoważonym rozwoju i zwiększeniu bezpieczeństwa drogowego. Zarządzanie to nie ogranicza się tylko do koordynacji pojazdów i kierowców, ale obejmuje również strategiczne planowanie zakupów, utrzymanie pojazdów, a także ich sprzedaż…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.