Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym, stanowi klucz do sukcesu. To właśnie ta umiejętność, wpływa najbardziej na powodzenie salonu i jego zyski. Prowadzenie biznesu w branży beauty, stanowi duże wyzwanie, ponieważ salonów wykonujących różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne, jest coraz więcej. Klienci mają więc duży wybór. Z łatwości mogą udać się do salonów konkurencyjnych, jeśli coś nie przypadnie im do gustu  w wybranym miejscu. To zaś sprawia, że dla salonu każdy klient staje się na wagę złota. Natomiast usługi i obsługa klienta muszą być w takiej sytuacji świadczone na najwyższym poziomie. Co jest ważne w osiągnięciu profesjonalnej obsługi klienta? Jakie są zasady i jakich narzędzi wykorzystywać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym – czym jest?

Profesjonalna obsługa klienta jest procesem, który obejmuje zaspakajanie potrzeb i oczekiwań klientów. Jest ona niezwykle ważna do budowania stałych relacji z klientami salonu, wzrostu zysków i pozytywnej opinii o salonie. Właściciele gabinetów powinni zatem dbać o to, by ich klienci byli zawsze zadowoleni z usług jakie oferują. A dodatkowo, by chętnie polecali je innym.

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym – zasady

Pomocne w osiągnięciu profesjonalnej obsługi klienta, są podstawowe zasady, które powinien stosować każdy, kto chce, aby jego gabinet kosmetyczny miał opinię jednego z najlepszych wśród konkurencji. Są nimi:

  • Profesjonalizm i uprzejmość – nic nie działa bardziej pozytywnie od uśmiechu, dlatego ważne jest, by osoba, która ma kontakt z klientami, była radosna, uprzejma i zachowywała profesjonalizm nawet w trudnych sytuacjach.
  • Dbałość o pierwszy kontakt – pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego bardzo ważne jest, by pierwszy kontakt telefoniczny jak i bezpośredni był udany. Do tego potrzebne jest uważne słuchanie, uprzejmość i udzielenie wszystkich potrzebnych informacji.
  • Czystość gabinetu i schludność wyglądu – w takich miejscach jak gabinet kosmetyczny stanowi to bardzo ważny aspekt. W gabinecie wykonuje się różnego rodzaju zabiegi, które wymagają przestrzegania standardów czystości i higieny. Dodatkowo bałagan i nieporządek mocno odstraszają klientów, a zwłaszcza tych nowych.
  • Punktualność – nikt nie lubi zbyt długo czekać, a tym bardziej ktoś, kto przychodzi do gabinetu po to by się zrelaksować. Dlatego ważne jest punktualne przyjmowanie swoich klientów.
  • Poznanie potrzeb klienta – każda wizyta powinna rozpoczynać się od poznania oczekiwań i potrzeb klienta. Należy zatem przeprowadzić przed zabiegiem, krótką rozmowę na ten temat.
  • Zapewnienie jakości usług – do zabiegów powinny być wykorzystywane produkty najlepszej jakości
  • Opieka nad klientem – skupienie na kliencie jest najważniejsze. Nie powinno się prowadzić w tym czasie rozmów telefonicznych, wychodzić do toalety, czy przeszkadzać klientowi w możliwości zrelaksowania
  • Zbieranie opinii klientów – po każdym zakończonym zabiegu warto zapytać klienta, czy jest zadowolony z usługi. Zbieranie opinii od klientów jest źródłem wiedzy, do poznania plusów i minusów swojego gabinetu. Szczególnie ważne jest poznanie obszarów do rozwoju, bo dzięki nim można się rozwijać i udoskonalać swój zakład kosmetyczny.

Narzędzia i techniki potrzebne do obsługi klienta

Profesjonalną obsługę klienta w gabinecie kosmetycznym wspierają niezbędne do jej osiągnięcia narzędzia i techniki wykonywania zabiegów. To od nich zależy jakość świadczonych usług i zadowolenie klientów. Narzędzia i techniki zabiegów, różnią się w każdym gabinecie, ponieważ wszystko zależy od tego, w czym się on specjalizuje. Wśród narzędzi i technik można wymienić:

  • Specjalistyczne narzędzia do pielęgnacji skóry – każdy zabieg i rodzaj skóry jest inny, dlatego należy zaopatrzyć się w odpowiednie szczotki, gąbki, pęsety, nożyczki, specjalistyczne narzędzia do usuwania zaskórników i narzędzia kosmetyczne typu mikrodermobrazja
  • Produkty kosmetyczne do pielęgnacji ciała – najwyższej jakości produkty do pielęgnacji skóry, takie jak kremy, peelingi, olejki, maski itp.
  • Narzędzia do wykonywania makijażu – gabinet kosmetyczny, to także miejsce, gdzie możliwe jest wykonywanie makijażu. Dlatego potrzebne są do tego pędzle, najlepszej jakości podkłady, cienie, pudry, korektory i pomadki. Należy również pamiętać o ich dezynfekcji i czyszczeniu po każdym zabiegu.
  • Urządzenia do modelowania sylwetki – zakład kosmetyczny, który świadczy usługi mające na celu poprawę sylwetki powinny zaopatrzyć się w urządzenia do masażu, elektrostymulacji i urządzeń do laserowego usuwania cellulitu i rozstępów.
  • Narzędzia do wykonywania manicure i pedicure – pielęgnacja paznokci dłoni i stóp to podstawowe zabiegi jakie wykonuje się w gabinetach kosmetycznych. Ważne jest więc, by gabinet był wyposażony w lakiery różnego rodzaju i koloru, pilniki, frezarki, pumeksy, preparaty do pielęgnacji skórek oraz lampy UV.
  • Narzędzia do regulacji brwi – aby profesjonalnie obsłużyć klienta, który chce wyregulować swoje brwi, należy posiadać dobrzej jakości hennę, plastry depilacyjne do brwi, wosk oraz podgrzewacz do wosku
  • Techniki relaksujące i masaże – w gabinecie kosmetycznym można również zastosować techniki, które mają na celu zrelaksowanie klientów, a są nimi: masaże klasyczne, aromaterapia, masaże ciepłymi kamieniami i refleksologia.

Co daje posiadanie odpowiednich narzędzi i stosowanie różnych technik?

Posiadanie wszystkich wymienionych narzędzi i stosowanie technik relaksacyjnych przyczynia się do zdobycia nowych klientów, zadowolenia obecnych oraz dobrej opinii o gabinecie. Jest to ważne w kontekście stale rosnącej i już gęstej konkurencji. Najistotniejsze jest, by mając już wszystkie narzędzia i wykorzystując wszystkie możliwe techniki, zadbać o czystość salonu i dezynfekcję narzędzi. Warto pamiętać również o zapewnieniu o dobrego klimatu np. poprzez pachnące kadzidełka i przyjemną dla ucha, cichą muzykę relaksacyjną.

Profesjonalna obsługa klienta w gabinecie kosmetycznym – podsumowanie

Jeśli prowadzisz gabinet kosmetyczny, bądź działalność w branży beauty i stawiasz na profesjonalną obsługę klienta, zgłoś się do nas! Jako firma szkoleniowa z wieloletnim doświadczeniem posiadamy wiele szkoleń dzięki którym Twój gabinet poprawi jakość usług i ugruntuje swoją pozycję na rynku. Możemy zrealizować dla Ciebie szkolenia:

Dzięki szkoleniu z profesjonalnej obsługi klienta Twoi pracownicy:

  • Będą diagnozować kompleksywnie potrzeby do przygotowania się przed spotkaniem z klientem.
  • Zbudują jak najlepiej pierwsze wrażenie
  • Poznają etapy procesu sprzedaży (ze szczególnym uwzględnieniem, diagnozy, prezentacji opartej na języku korzyści
  • Pokonują obiekcje podczas rozmowy z klientem
  • Zbudują techniki kontaktu i kontraktowania współpracy

Nie zwlekaj! Zadzwoń i umów się na darmową konsultacje, po której poznamy Twoje oczekiwania i przygotujemy szkolenie spersonalizowane dla Twojego gabinetu!

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia Branża wędliniarska, choć korzystająca z tradycji sięgających wieków, nie unika wpływu nowoczesnego, cyfrowego świata. Zmieniające się trendy konsumenckie, rosnąca konkurencja i dynamiczne otoczenie biznesowe wymagają od producentów wędlin elastyczności i nowoczesnych rozwiązań. W takim kontekście marketing cyfrowy staje się nieodzownym narzędziem, pozwalającym na przetrwanie i rozwój wędliniarni w erze digitalizacji. Z naszych usług skorzystała firma,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania i konkurencyjności w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Firmy produkcyjne, niezależnie od swojej wielkości, często zmierzyć się muszą z różnorodnymi projektami, takimi jak wdrażanie nowych produktów, optymalizacja procesów produkcyjnych czy też dostosowywanie się do zmieniających się regulacji i standardów. Sukces w tych przedsięwzięciach zależy w dużej mierze od umiejętności…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, w którym konkurencja stale rośnie, przedsiębiorstwa muszą wykorzystać nowoczesne narzędzia i technologie, aby odnieść sukces. Jednym z najważniejszych aspektów, którym należy poświęcić uwagę, jest skuteczność procesów sprzedażowych. W tym kontekście sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym elementem transformacji biznesowej, pozwalając firmom osiągnąć wyższy poziom personalizacji.…
dowiedz się więcej