Psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym: kolejne szkolenie dla sieci Euro

Kilka tygodni temu przeprowadziliśmy kolejne szkolenie dla naszego stałego klienta, sieci sklepów spożywczych Euro (wcześniejsze realizacje to np. kurs Excel dla sklepów; zostaliśmy również zaproszeni na targi współpracowników i kontrahentów sieci jako jedyna firma szkoleniowa). Tym razem tematem naszego spotkania była psychologia sprzedaży w sklepie spożywczym. W naszym szkoleniu udział wzięły dwie grupy pracowników: zespół mający bezpośredni kontakt z klientem oraz kadra zarządzająca. Sieć sklepów Euro działa na rynku już od ponad dwudziestu lat i wciąż się rozwija. Sklepy działają głównie na południu Polski: większość w województwach dolnośląskim, śląskim, małopolskim i podkarpackim. Model biznesowy oparty jest na franczyzie.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było rozwinięcie umiejętności odczytywania klienta: jego potrzeb zakupowych i oczekiwań względem pracowników sklepu. A na tej podstawie dobranie odpowiedniego, najbardziej efektywnego sprzedażowo stylu komunikacji.

Przebieg szkolenia

Zajęcia poprowadziliśmy w formule warsztatowej, choć oczywiście zanim przystąpiliśmy do ćwiczeń, konieczna była dawka wiedzy teoretycznej z zakresu psychologii i komunikacji:

  • Jak w trakcie rozmowy sprzedażowej zachować zdrowy dystans, jednocześnie wzbudzając jego zaufanie do naszych kompetencji?
  • Techniki rozmowy z trudnym (wymagającym lub po prostu nieuprzejmym) klientem
  • Jak nawiązać rozmowę okołosprzedażową z klientem?

Głównym punktem naszego spotkania były symulacje rozmów sprzedażowych, gdzie rolę klienta i sprzedawcy odgrywali zarówno trener, jak i kolejno wszyscy uczestnicy.  Po każdej rozmowie następowała wspólna analiza mocnych i słabych stron zaprezentowanych przez danego uczestnika. Na zakończenie ćwiczeń uczestnicy otrzymali również podsumowujący feedback do kluczowych, wskazanych przez nich obszarów komunikacji z klientem. Uczestników przede wszystkim interesowały narzędzia umożliwiające efektywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych: związanych z zastrzeżeniami lub w takich, w których klient pozostaje zamknięty na relację. I takich właśnie dostarczyliśmy 🙂 

Efekty szkolenia

Grupa była bardzo zaangażowana w pracę i zainteresowana tematyką poruszaną w ramach szkolenia. To szkolenie było szczególnie istotne dla  części zespołu o mniejszym stażu pracy. Ci pracownicy sklepu dopiero wkraczają w obszar aktywnego budowania relacji z klientem. Nasza rola w kształtowaniu ich komunikacji z klientem była tutaj zdecydowanie największa. Wszystkim uczestnikom, pracownikom i kadrze zarządzającej sklepu Euro dziękujemy za czynny udział w szkoleniu, życząc sukcesów w prowadzeniu coraz skuteczniejszej sprzedaży. A wszystkich Was zapraszamy na nasze szkolenia sprzedażowe dedykowane sklepom: profesjonalna obsługa klienta w sklepie i Skuteczne techniki sprzedaży.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.