„Najpierw sprzedaj siebie, a dopiero potem produkt” – cykl szkoleń sprzedażowych dla firmy Fleksograf
PozdumowujaW dniach 26-29 marca poprowadziliśmy cykl szkoleń sprzedażowych dla właściciela firmy poligraficznej Fleksograf. Spotkania odbyły się w siedzibie firmy, w Tomaszowie Mazowieckim.
Sprzedaż produktów, czy dostarczanie rozwiązań? Jak przygotować się do rozmowy handlowej? Czy każda rozmowa sprzedażowa ma ten sam cel? Jak zbudować wiarygodność już podczas pierwszej minuty spotkania z klientem? Wokół tych właśnie, centralnych dla nowoczesnego modelu sprzedażowego pytań, zbudowany został cykl szkoleniowy.
Fleksograf to niewielka, polska firma, która swoją działalność rozpoczęła od bardzo wąskiej specjalizacji: produkcji białych etykiet oraz taśm. Od tego czasu przedsiębiorstwo rozbudowało park maszynowy i ofertę. Znajdziemy w niej więc również usługę projektowania graficznego i kupimy sprzęt do produkcji etykiet, oklejarki. Wszystkie produkty dostępne są w sklepie internetowym firmy.
Cele usługi
Celem szkolenia sprzedażowych było wielowymiarowe wzmocnienie umiejętności sprzedażowych właściciela firmy: prowadzenie negocjacji handlowych, sprzedaż bezpośrednia, kontakt telefoniczny i mailowy z klientem. Duży nacisk położony został na zrozumienie psychologii działania, potrzeb i prawdziwych oczekiwań klienta, a w dalszej kolejności na umiejętności wykorzystania tej wiedzy w procesie sprzedażowym.
Przebieg usługi
W kolejnych dniach przeprowadziliśmy następujące szkolenia:
- Techniki sprzedaży z elementami negocjacji
- Nowoczesne techniki sprzedaży
- Profesjonalny Handlowiec
- Techniki sprzedaży w kontakcie telefonicznym i mailowym
Poniżej prezentujemy najważniejsze zagadnienia poruszane w trakcie szkolenia. Spotkania szkoleniowe były realizowane w formie wykładu, warsztatów, oraz zawierały również elementy doradztwa. Klient otrzymał sporą dawkę praktycznej wiedzy i silnie zindywidualizowane porady, oparte o analizę sytuacji w firmie.
Podsumowując oto lista tematów, które objęło swoim zakresem czterodniowe szkolenie:
- Techniki sprzedaży na różnych etapach procesu sprzedażowego (analiza potrzeb, odpowiadanie na wątpliwości, negocjacje cenowe, zamykanie rozmowy sprzedażowej)
- Doradztwo: Wyznaczenie dla klienta ścieżki procesu sprzedaży w specyfice branży poligraficznej
- Ćwiczenia praktyczne: sztuka zadawania pytań, ćwiczenie spójności sygnałów werbalnych i niewerbalnych
- Techniki nawiązywania pozytywnego kontaktu z klientem i … wzbudzania ciekawości
- Ćwiczenia praktyczne: stosowanie metod wywierania wpływu
- Świadome moderowanie procesu sprzedażowego
- Metody nawiązywania kontaktu z klientem
- Ćwiczenia praktyczne: Język korzyści w kontakcie z klientem
- Zarządzanie emocjami klienta w zależności od typu klienta – dopasowywanie zachowań i reakcji
- Sytuacje trudne: proces reklamacji, odrzucanie argumentacji sprzedającego
- Sprzedaż telefoniczna: jak poradzić sobie z brakiem komunikacji niewerbalnej i jak przekuć brak kontaktu twarzą w twarz w korzyść?
Efekty szkolenia
Właściciel firmy Fleksograf ostatecznie poznał i wykorzystał w praktyce spójny model sprzedażowy, ucząc się technik wykorzystywanych na każdym etapie sprzedaży. Zdobył również wiedzę z zakresu skutecznego zarządzania całym procesem sprzedaży, a także poznał praktyczne narzędzia wspierające sprzedaż, w tym w sytuacjach trudnych (sprzedaż telefoniczna, zastrzeżenia do produktu, reklamacje).
To był niezwykle intensywny kurs sprzedażowy, ale uczestnicy poradzili z nim sobie znakomicie. Dziękujemy firmie Fleksograf za udział w szkoleniu!
Trenerzy „Warto Szkolić”
Zobacz inne nasze relacje ze szkoleń sprzedażowych:
Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum
Sprzedaż i aktywne pozyskiwanie klienta biznesowego – szkolenie dla firmy MARBO
Jednodniowe szkolenie w zakresie technik sprzedaży i negocjacji dla firmy GAMBIT
Szkolimy lidera branży tekstylnej. Sprzedaż, obsługa klienta i negocjacje
Zapraszamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:
Jak sprzedać więcej, czyli kilka słów o złotych zasadach ekspozycji w sklepach samoobsługowych
Jak szybko i trwale zwiększyć sprzedaż?
Szkolenia wspierające sprzedaż
Jak podnieść wyniki sprzedażowe za pomocą szkoleń dla działu handlowego?