Akademia Fachowego Sprzedawcy. Sprawozdanie ze spotkania doradczego dla Społem Zawiercie

Firma Społem to nasz stały klient, dla którego przeprowadziliśmy już wiele szkoleń: z zakresu obsługi klienta, merchandisingu, czy zarządzania zespołem. Tym razem, 21 maja,  spotkaliśmy się, aby pokazać pracownikom sieci sklepów Społem Zawiercie, jak polepszyć merchandising działów sprzedaży zza lady: mięsno-wędliniarskiego i nabiałowego. Spotkanie odbyło się na terenie jednego ze sklepów firmy.

Społem Zawiercie to sieć kilkunastu sklepów spożywczych i przemysłowych, piekarnia, cukiernia oraz targowisko z ponad dwustoma stanowiskami handlowymi. Wszystkie punkty zlokalizowane są na terenie miasta Zawiercie.

Cele doradztwa

Celem szkolenia  było wykształcenie w  uczestnikach praktycznej umiejętności układania ekspozycji produktów w ladzie mięsno-wędliniarskiej oraz nabiałowej, w oparciu o najnowsze zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie warsztatów, więc poprzedzone krótkim wykładem teoretycznym. Pracownikom został przekazany plan szkolenia ze ściśle określonymi zasadami realizacji. Uczestniczki szkolenia podzielone zostały na trzyosobowe grupy. Każda z grup czynnie realizowała założenia usługi konsultingowej.

W trakcie szkolenia zrealizowaliśmy następujące tematy:

  1. Ekspozycja towarów

–  podział towarów na grupy asortymentowe, – efekt masy towarowej, – strefy oddziaływania, – dokładanie towarów, – zasada FIFO, – sezonowość, – promocje, – estetyka i czystość

  1. Cechy dobrego sprzedawcy

wygląd i postawa, – aktywna sprzedaż

  1. Straty

Szeroko omówiliśmy potrzebę zmian ekspozycji, uwzględniając sezonowość. Dostosowanie palety oferowanych produktów do potrzeb konsumenta w miarę zmieniania się pór roku czy świąt to jeden ze sprawdzony sposób na podniesienie wyników sprzedażowych. Uczestniczki zdobyły również wiedzę w zakresie wyglądu i postawy pracownika. Dowiadując się również, jak schludny ubiór i komunikacja niewerbalna pomaga w korzystnym nastawieniu klienta. Personel otrzymał również porady w zakresie używania sprzętu drobnego, a także ostrzenia i konserwacji maszyny do krojenia.

ZASADA  „EFEKTU MASY”

Po szczegółowym rozpoznaniu warunków sprzedaży w sklepie i zapoznaniu pracowników z zasadami merchandisingu lady mięsno-wędliniarskiej i nabiałowej, przeszliśmy do ostatniego etapu szkoleniowego – praktyki. Ćwiczyliśmy ekspozycję produktów z podziałem na grupy towarowe, z uwzględnieniem sezonowości, cen oraz promocji. 

Efekty doradztwa

W efekcie spotkania doradczego pracowniczki sklepów Społem Zawiercie zdobyły umiejętność podziału towarów oraz właściwego ich rozmieszczenia. Dzięki wdrożonym zasadom firma zyska estetykę lady, co z kolei wpłynie na polepszenie doznań zakupowych klientów.

Lada mięsno-wędliniarska jest „sercem sklepu”. Badania pokazują, że konsumenci, którzy dokonują zakupów produktów świeżych, kupują chętniej i więcej na pozostałych działach sklepu. Dlatego właśnie właściwa ekspozycja towarów i umiejętna obsługa klienta na tym dziale potrafi znacząco przełożyć się na sprzedaż i lojalność klientów.

Dziękujemy pracowników sieci sklepów Społem Zawiercie za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zobacz także inne nasze relacje z usług realizowanych dla sklepów sieci Społem:

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie

Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

„ Profesjonalna Obsługa Klienta” – szkolenie dla sieci sklepów Społem w Ełku

Aranżacja powierzchni sklepu- Projekt dla sklepu Społem Środa Wielkopolska

 

Zachęcamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Szkolenia z merchandisingu – nowe trendy i technologie

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Marketing sensoryczny, czyli skuteczny mix bodźców

Merchandising w salonikach prasowych – sztuka sprzedawania prasy

Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycja najczęściej kupowanych produktów

Szkolenia z merchandisingu – konieczność czy fanaberia?

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.