Akademia Fachowego Sprzedawcy. Sprawozdanie ze spotkania doradczego dla Społem Zawiercie

Firma Społem to nasz stały klient, dla którego przeprowadziliśmy już wiele szkoleń: z zakresu obsługi klienta, merchandisingu, czy zarządzania zespołem. Tym razem, 21 maja,  spotkaliśmy się, aby pokazać pracownikom sieci sklepów Społem Zawiercie, jak polepszyć merchandising działów sprzedaży zza lady: mięsno-wędliniarskiego i nabiałowego. Spotkanie odbyło się na terenie jednego ze sklepów firmy.

Społem Zawiercie to sieć kilkunastu sklepów spożywczych i przemysłowych, piekarnia, cukiernia oraz targowisko z ponad dwustoma stanowiskami handlowymi. Wszystkie punkty zlokalizowane są na terenie miasta Zawiercie.

Cele doradztwa

Celem szkolenia  było wykształcenie w  uczestnikach praktycznej umiejętności układania ekspozycji produktów w ladzie mięsno-wędliniarskiej oraz nabiałowej, w oparciu o najnowsze zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie warsztatów, więc poprzedzone krótkim wykładem teoretycznym. Pracownikom został przekazany plan szkolenia ze ściśle określonymi zasadami realizacji. Uczestniczki szkolenia podzielone zostały na trzyosobowe grupy. Każda z grup czynnie realizowała założenia usługi konsultingowej.

W trakcie szkolenia zrealizowaliśmy następujące tematy:

  1. Ekspozycja towarów

–  podział towarów na grupy asortymentowe, – efekt masy towarowej, – strefy oddziaływania, – dokładanie towarów, – zasada FIFO, – sezonowość, – promocje, – estetyka i czystość

  1. Cechy dobrego sprzedawcy

wygląd i postawa, – aktywna sprzedaż

  1. Straty

Szeroko omówiliśmy potrzebę zmian ekspozycji, uwzględniając sezonowość. Dostosowanie palety oferowanych produktów do potrzeb konsumenta w miarę zmieniania się pór roku czy świąt to jeden ze sprawdzony sposób na podniesienie wyników sprzedażowych. Uczestniczki zdobyły również wiedzę w zakresie wyglądu i postawy pracownika. Dowiadując się również, jak schludny ubiór i komunikacja niewerbalna pomaga w korzystnym nastawieniu klienta. Personel otrzymał również porady w zakresie używania sprzętu drobnego, a także ostrzenia i konserwacji maszyny do krojenia.

ZASADA  „EFEKTU MASY”

Po szczegółowym rozpoznaniu warunków sprzedaży w sklepie i zapoznaniu pracowników z zasadami merchandisingu lady mięsno-wędliniarskiej i nabiałowej, przeszliśmy do ostatniego etapu szkoleniowego – praktyki. Ćwiczyliśmy ekspozycję produktów z podziałem na grupy towarowe, z uwzględnieniem sezonowości, cen oraz promocji. 

Efekty doradztwa

W efekcie spotkania doradczego pracowniczki sklepów Społem Zawiercie zdobyły umiejętność podziału towarów oraz właściwego ich rozmieszczenia. Dzięki wdrożonym zasadom firma zyska estetykę lady, co z kolei wpłynie na polepszenie doznań zakupowych klientów.

Lada mięsno-wędliniarska jest „sercem sklepu”. Badania pokazują, że konsumenci, którzy dokonują zakupów produktów świeżych, kupują chętniej i więcej na pozostałych działach sklepu. Dlatego właśnie właściwa ekspozycja towarów i umiejętna obsługa klienta na tym dziale potrafi znacząco przełożyć się na sprzedaż i lojalność klientów.

Dziękujemy pracowników sieci sklepów Społem Zawiercie za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zobacz także inne nasze relacje z usług realizowanych dla sklepów sieci Społem:

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie

Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

„ Profesjonalna Obsługa Klienta” – szkolenie dla sieci sklepów Społem w Ełku

Aranżacja powierzchni sklepu- Projekt dla sklepu Społem Środa Wielkopolska

 

Zachęcamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Szkolenia z merchandisingu – nowe trendy i technologie

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Marketing sensoryczny, czyli skuteczny mix bodźców

Merchandising w salonikach prasowych – sztuka sprzedawania prasy

Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycja najczęściej kupowanych produktów

Szkolenia z merchandisingu – konieczność czy fanaberia?

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.