Akademia Fachowego Sprzedawcy. Sprawozdanie ze spotkania doradczego dla Społem Zawiercie

Firma Społem to nasz stały klient, dla którego przeprowadziliśmy już wiele szkoleń: z zakresu obsługi klienta, merchandisingu, czy zarządzania zespołem. Tym razem, 21 maja,  spotkaliśmy się, aby pokazać pracownikom sieci sklepów Społem Zawiercie, jak polepszyć merchandising działów sprzedaży zza lady: mięsno-wędliniarskiego i nabiałowego. Spotkanie odbyło się na terenie jednego ze sklepów firmy.

Społem Zawiercie to sieć kilkunastu sklepów spożywczych i przemysłowych, piekarnia, cukiernia oraz targowisko z ponad dwustoma stanowiskami handlowymi. Wszystkie punkty zlokalizowane są na terenie miasta Zawiercie.

Cele doradztwa

Celem szkolenia  było wykształcenie w  uczestnikach praktycznej umiejętności układania ekspozycji produktów w ladzie mięsno-wędliniarskiej oraz nabiałowej, w oparciu o najnowsze zasady merchandisingu.

Przebieg doradztwa

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie warsztatów, więc poprzedzone krótkim wykładem teoretycznym. Pracownikom został przekazany plan szkolenia ze ściśle określonymi zasadami realizacji. Uczestniczki szkolenia podzielone zostały na trzyosobowe grupy. Każda z grup czynnie realizowała założenia usługi konsultingowej.

W trakcie szkolenia zrealizowaliśmy następujące tematy:

  1. Ekspozycja towarów

–  podział towarów na grupy asortymentowe, – efekt masy towarowej, – strefy oddziaływania, – dokładanie towarów, – zasada FIFO, – sezonowość, – promocje, – estetyka i czystość

  1. Cechy dobrego sprzedawcy

wygląd i postawa, – aktywna sprzedaż

  1. Straty

Szeroko omówiliśmy potrzebę zmian ekspozycji, uwzględniając sezonowość. Dostosowanie palety oferowanych produktów do potrzeb konsumenta w miarę zmieniania się pór roku czy świąt to jeden ze sprawdzony sposób na podniesienie wyników sprzedażowych. Uczestniczki zdobyły również wiedzę w zakresie wyglądu i postawy pracownika. Dowiadując się również, jak schludny ubiór i komunikacja niewerbalna pomaga w korzystnym nastawieniu klienta. Personel otrzymał również porady w zakresie używania sprzętu drobnego, a także ostrzenia i konserwacji maszyny do krojenia.

ZASADA  „EFEKTU MASY”

Po szczegółowym rozpoznaniu warunków sprzedaży w sklepie i zapoznaniu pracowników z zasadami merchandisingu lady mięsno-wędliniarskiej i nabiałowej, przeszliśmy do ostatniego etapu szkoleniowego – praktyki. Ćwiczyliśmy ekspozycję produktów z podziałem na grupy towarowe, z uwzględnieniem sezonowości, cen oraz promocji. 

Efekty doradztwa

W efekcie spotkania doradczego pracowniczki sklepów Społem Zawiercie zdobyły umiejętność podziału towarów oraz właściwego ich rozmieszczenia. Dzięki wdrożonym zasadom firma zyska estetykę lady, co z kolei wpłynie na polepszenie doznań zakupowych klientów.

Lada mięsno-wędliniarska jest „sercem sklepu”. Badania pokazują, że konsumenci, którzy dokonują zakupów produktów świeżych, kupują chętniej i więcej na pozostałych działach sklepu. Dlatego właśnie właściwa ekspozycja towarów i umiejętna obsługa klienta na tym dziale potrafi znacząco przełożyć się na sprzedaż i lojalność klientów.

Dziękujemy pracowników sieci sklepów Społem Zawiercie za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zobacz także inne nasze relacje z usług realizowanych dla sklepów sieci Społem:

Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie dla SPOŁEM Zawiercie

Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

„ Profesjonalna Obsługa Klienta” – szkolenie dla sieci sklepów Społem w Ełku

Aranżacja powierzchni sklepu- Projekt dla sklepu Społem Środa Wielkopolska

 

Zachęcamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Szkolenia z merchandisingu – nowe trendy i technologie

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Marketing sensoryczny, czyli skuteczny mix bodźców

Merchandising w salonikach prasowych – sztuka sprzedawania prasy

Jak skutecznie wykorzystać cross merchandising?

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycja najczęściej kupowanych produktów

Szkolenia z merchandisingu – konieczność czy fanaberia?

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Promocja i właściwe zarządzanie towarem w sklepie

W dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego, nadążanie za najnowszymi trendami i technikami zarządzania towarem oraz promocji produktów jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Właściciele sklepów i menedżerowie sieci handlowych muszą stale doskonalić swoje umiejętności, aby efektywnie przyciągać klientów i budować ich lojalność. Z tego powodu, na prośbę jednej z czołowych sieci handlowych, zorganizowaliśmy szkolenie, które prowadziła nasza ekspertka Anna Królak,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.