Szkolenia dla pracownika biurowego - jakie wybrać?

Szkolenia dla pracownika biurowego – jakie wybrać?

Szkolenia dla pracownika biurowego, są niezwykle istotne, dlatego, że odpowiada on za szereg zadań, wymagających nieustannego rozwoju. Między innymi są to zadania związane z dokumentami, administracją, kontaktem z klientem, korespondencją przychodzącą i wychodzącą. Są to zadania, które mieszczą się, w obszarze również innych zawodów. Różnica jest jednak taka, że pracownik biurowy nie skupia się tylko na jednym z nich, ale wykonuje je wszystkie i to częściej niż osoby zatrudnione na pozostałych stanowiskach. Tak jak w innych zawodach pracownik biurowy powinien regularnie się szkolić. Jednym z powodów jest chociażby stale zmieniająca się technologia i programy. Jak wiadomo od pracowników biurowych wymaga się np. znajomości Internetu, poczty czy pakietu MS Office. Bez tych umiejętności, osoba zatrudniona na takim stanowisku, zwyczajnie sobie nie poradzi. W tym artykule skupiając się na osobie pracownika biurowego, wskażemy m.in. z jakich szkoleń powinien skorzystać, jakie są jego obowiązki i jakie powinien posiadać umiejętności.

Szkolenia dla pracownika biurowego – obowiązki

Jak wspomnieliśmy wcześniej, pracownik biurowy to osoba odpowiedzialna za zarządzanie i koordynowanie zadań w biurze. Do tych zadań należą:

  • Obsługa dokumentów – mowa tutaj o wypełnianiu, przetwarzaniu, wysyłaniu i archiwizowaniu dokumentów firmowych. Należą do nich faktury, umowy, listy i wszystkie inne dokumenty biurowe.
  • Organizowanie spotkań – umawianie osób zarządzających na spotkania oraz koordynowanie nimi. Dodatkowo przygotowywanie potrzebnych na nie prezentacji, materiałów prezentacyjnych oraz zadbanie o ich zabezpieczenie.
  • Kontakt z klientami i partnerami biznesowymi – odpowiadanie na pytania, wątpliwości. Dodatkowo, przyjmowanie i składanie zamówień i rozwiązywanie problemów.
  • Zarządzanie korespondencją – zarządzanie korespondencją przychodzącą, wychodzącą, odbiór i wysyłka przesyłek lub listów
  • Wykonywanie zadań administracyjnych – in. obsługa sekretariatu, ewidencja czasu pracy i zatrudnienia, współpraca z biurem rachunkowym
  • Obsługa urządzeń biurowych – drukarki, skanery, faksy, niszczarki

Szkolenia dla pracownika biurowego – cechy jakie powinien posiadać

Dobry pracownik biurowy powinien charakteryzować się wieloma pozytywnymi cechami, które pozwolą mu na efektywne i skuteczne wykonywanie obowiązków, szybkie rozwiązywanie problemów czy utrzymywanie dobrych relacji z innymi pracownikami i klientami.

Cechy dobrego pracownika biurowego

  • Organizacja – pracownik biurowy, z powodu wielozadaniowego charakteru swojej pracy, powinien być przed wszystkim dobrze zorganizowany.
  • Skrupulatność – pracując przy wypełnianiu papierów, pracownik biurowy musi wykazywać się dokładnością i unikać błędów oraz pomyłek
  • Umiejętności interpersonalne – ważne jest posiadanie cech, które pozwolą na nawiązywanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami i współpracownikami
  • Znajomość technologii – nie musi to być wiedza zaawansowana, ale pracownik biurowy powinien posiadać podstawową wiedzę na temat obsługi komputera, Internetu, czy sprzętów biurowych. W obecnych czasach, jest to cecha niezbędna do wykonywania tego zawodu, bo większość rzeczy załatwia się już wykorzystując technologię cyfrową.
  • Umiejętność pracy w zespole – pracownik biurowy, to osoba, która ma kontakt praktycznie ze wszystkimi pracownikami w firmie. Dlatego tak ważne jest, by potrafił współpracować z resztą zespołu i cierpliwie oraz uprzejmie potrafił pomagać im w ich problemach.
  • Punktualność i odpowiedzialność – pracownicy biurowi często zasiadają w sekretariacie. Jest to miejsce, w którym klienci uzyskują niezbędne informacje, dlatego nie może dochodzić do sytuacji, w której nikogo w nim nie będzie. Tak samo istotna oprócz punktualności, jest odpowiedzialność. Zadania, które wykonuje się na takim stanowisku wymagają tego, by być ostrożnym, uważnym i dbać o najmniejsze szczegóły.
  • Komunikatywność – pracownik biurowy powinien być komunikatywny, ponieważ codziennie ma kontakt z wieloma osobami w firmie, ale również poza nią. Jest to kontakt bezpośredni, bądź telefoniczny. Dlatego ważne jest, by taka osoba była otwarta na dialog oraz umiała jasno wyrażać swoje myśli i słuchać innych.
  • Analityczne myślenie – by łatwiej rozwiązywać problemy i podejmować słuszne decyzje w sytuacjach wymagających szybkiego działania, pracownikowi biurowemu przydaje się także myślenie analityczne.

Co daje posiadanie tych cech?

Wysoka skrupulatność, odpowiedzialność i punktualność, są niezbędne do tego, by zbudować pozytywne wrażenie i zdobyć zaufanie swojego pracodawcy, współpracowników oraz klientów. Pracownik biurowy, który posiada te wszystkie cechy, jest w stanie:

  • rozwijać swoją karierę zawodową
  • solidnie wykonywać powierzone zadania
  • przyczynić się do sukcesu sukcesów swojego zespołu i firmy

Jak stać się pracownikiem biurowym?

Zostanie pracownikiem biurowym, wymaga w pierwszej kolejności zdobycia odpowiednich kwalifikacji i wykształcenia. Pracodawcy często wymagają od kandydatów ukończonych studiów wyższych związanych z administracją, biznesem, ekonomią lub informatyką. Niektóre stanowiska wymagają posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresów: księgowości, marketingu, czy prawa.

Dodatkowo pracodawcy zwracają również uwagę na doświadczenie, chociażby na niższych szczeblach takich, jak asystent, czy sekretarz, które są już wprowadzeniem do tego zawodu. Nie mniej ważne jest także posiadanie kompetencji z zakresu efektywności osobistej takich jak: komunikacja, praca w zespole. A oprócz tego posiadanie umiejętności technicznych: obsługa komputera, poczty, urządzeń biurowych.

Istotne jest również podejmowanie inicjatywy i samodzielne poszukiwanie ścieżki rozwoju, co można uzyskać poprzez udział w szkoleniach i kursach, angażowanie się w różnego rodzaju projekty oraz działania społeczne.

Szkolenia dla pracownika biurowego – z czego powinien się szkolić?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, aby stać się dobrym pracownikiem biurowym, należy podnosić swoje kompetencje i dbać o to, by posiadać wiedzę na temat wciąż zmieniającej się technologii. Z czego więc, powinien szkolić się pracownik biurowy, by posiadać potrzebną wiedzę i umiejętności? Przykłady szkoleń prowadzonych w naszej firmie, z których może skorzystać osoba pracująca na tym stanowisku:

W swojej ofercie szkoleń posiadamy jeszcze wiele innych propozycji dla pracowników biurowych. Jeśli chcesz przeszkolić swoich pracowników, zgłoś się do nas, a przygotujemy dla nich program szkolenia, uszyty na miarę Waszych potrzeb. Zapraszamy do kontaktu!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.